مدیر کل راه‌آهن استان خبر داد

میزان حمل ونقل ریلی نسبت به جاده در هرمزگان به 24درصدرسید



صبح ساحل-اقتصادی:محمد پورفخری مدیر کل راه آهن هرمزگان با تشریح عملکرد این اداره کل درخصوص حمل بار در چهار ماهه اول سال جاری  اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد رشد9 درصدی در زمینه تناژ و11 درصدی در زمینه تعداد واگن در این اداره کل  بوده ایم .
در این مدت 6 میلیون و435هزار و508تن محمولات اعم از ترانزیت، نفتی و غیرنفتی بوسیله 101هزار و 568دستگاه واگن جابجا شده است.
پورفخری افزود: امسال باتوسعه خطوط ریلی در محوطه بندری شهید رجایی سهم جابجایی بار توسط حمل ونقل ریلی نسبت به جاده 24 درصد افزایش یافت که نشانگر توجه این اداره کل به عملکرد کانتینری در بندرشهید رجایی بوده و با روند روبه افزایش شاهد رشد چشمگیری در حجم عملیات حمل و نقل کانتینری ریلی خواهیم بود.
مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت: در این مدت در زمینه بارگیری تعداد 40هزارو 232دستگاه واگن به میزان 2 میلیون و781هزار و 472تن بارگیری انجام شده است که با مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد رشد را نشان می دهد و در زمینه تخلیه تعداد  61هزار و 336دستگاه واگن به میزان  3 میلیون و654هزار و 36تن تخلیه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد رشد را نشان میدهد که اهم کالاهای جابجا شده در این مدت  عبارتند از: مواد معدنی، مس، مازوت، کانتینرباردار و خالی، رول و... بوده است.
پور فخری مدیر کل راه آهن هرمزگان در پایان در خصوص عملکرد راه آهن گفت: در زمینه تخلیه و بارگیری کانتینری درچهار  ماهه اول  سال جاری به 32هزار و 646TEU رسیده است  که 7درصد رشد را نشان میدهد و در این مدت تن کیلومتر مرزی به 2 میلیارد و  347میلیون و 332هزار و 251تن کیلومتربوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد رشد را شاهد بوده ایم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها