در نشست استاندار و نمایندگان مجلس با مديران صنايع مطرح شد:

ایجاد صندوق مشترک صنایع بزرگ هرمزگان برای توسعه استان



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان از ساماندهی كمك های اجتماعی صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی استان هرمزگان خبر داد.

فریدون همتی در نشست با مدیران صنایع بزرگ استان هرمزگان با بیان اینكه كمك های اجتماعی صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی استان هرمزگان باید ساماندهی شود، عنوان كرد: در راستای استفاده بهتر از كمك های اجتماعی صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی استان باید برای هر سال هدف گذاری مشخ صی صورت گیرد تا سهم هركدام از این بنگاه ها و صنایع مشخص و این كمك ها برای اولویت های استان هزینه شود.

وی ادامه داد: می توان این كمك های اجتماعی را در قالب صندوقی با نظارت استانداری و دیگر دستگاه های نظارتی ساماندهی كرد تا هر مجموعه ای كه درخواست كمك داشت به جای مراجعه مستقیم به بنگاه های اقتصادی و صنایع به این صندوق مراجعه كند.استاندار هرمزگان افزود: كمك های اجتماعی صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی استان باید به شكل حساب شده برای توسعه و عمران استان هرمزگان به كار گرفته شود.

همتی با بیان اینكه مردم انتظار دارند صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی استان به مسئولیت های اجتماعی خود در هرمزگان عمل كنند، اظهار داشت:  صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی استان ظرفیتی مهم برای توسعه استان محسوب می شوند و با استفاده از این ظرفیت باید به توقعات به حق مردم پاسخ داد.

وی گفت: انجام چندین كار بزرگ و تاثیرگذار می تواند محصول ساماندهی كمك های اجتماعی صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی استان هرمزگان باشد و از رهگذر این كمك ها اشتغال و تولید در استان رونق یابد.

استاندار هرمزگان تاكید كرد: باید برنامه مناسبی برای گسترش و توسعه انجام مسئولیت های اجتماعی صنایع و بنگاه های بزرگ اقتصادی تعریف شود تا از این ظرفیت به شكل بهتری بهره ببریم.

ارتقای شاخص‌های امنیت با اشتغال نیرو‌های ماندگار 

محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس در مجلس نیز گفت:باید در نقش صنایع بزرگ در روند توسعه استان بازتعریف شود.

محمد آشوری افزود:نمایندگان استان علاوه بر مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها خواستار تحول عمده در عرصه مدیریت‌ها و اشتغال این صنایع هستند.وی گفت: اشتغال نیرو‌های ماندگار استان در صنایع باعث ارتقای شاخص‌های امنیت ملی و توسعه می‌شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس افزود:اختصاص ۳ درصد از منابع نفت و گاز در مناطق نفت خیز در راستای تقویت حس مسئولیت اجتماعی صنایع بوده است.

مردم هرمزگان باید از تولید صنایع بهره‌مند شوند

احمد مرادی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان اظهار داشت: صنایع بزرگ هرمزگان در حال حاضر در عرصه ملی و بین‌المللی مطرح بوده و در حال تولید می‌باشند و باید مردم هم از نتایج این تولید و رونق اقتصادی بهره ببرند.

وی افزود: تلاش نمایندگان مجلس برای افزایش سهم درآمدهای نفتی از 2 درصد به 3درصد، اتفاق بسیار بزرگی است که این اتفاق در تمامی بخش‌ها اعم از صنایع، معادن و کارگاه‌های تولیدی هم افتاده است و تمام سعی مجلس بر قانون‌گذاری آسان و نظارت و توجه بیشتر به طبقه پایین جامعه بنا به تاکید مقام معظم رهبری است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان تاکید کرد: مردم هرمزگان انتظار دارند از نتایج تولید صنایع بهره‌مند شوند و این خواسته زیادی نیست، امروز همه به نوعی مسؤولیت داریم چه در بخش خصوصی، دولتی و یا نیمه دولتی اما وضعیت شهر و روستا و حقوق مردم مناسب نبوده و از تمام مدیران درخواست داریم که به پیشنهادات و خواسته‌های نمایندگان مجلس در راستای بهبود عملکرد و شرایط عمومی جامعه و استان توجه بیشتری نمایند.

مرادی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس  با رهبر فرزانه انقلاب گفت : ایشان تاکید زیادی بر نظارت مجلس و نمایندگان بر وضعیت طبقه ضعیف جامعه داشتند، این انتظار و خواسته بجایی است؛ نمایندگان مجلس بنا به وظیفه ذاتی خود به شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود سرکشی کرده و با خواسته‌ها و مشکلات مردم مواجه هستند اما هنوز نتوانسته‌ایم آمار و ارقام دقیقی از انتظارات تهیه کنیم، در تمامی حوزه‌ها اعم از فرهنگی، اجتماعی و حتی ورزشی مشکل وجود دارد و باید توجه و نگاه ویژه‌ای به این بخش‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت تیم فوتبال آذرخش گفت: این تیم با دارا بودن 15 هزار نفر هوادار در بندرعباس به شدت نیازمند حمایت و توجه است و اگر به این تیم قدیمی توجه شود قطعا نتایج بسیار خوبی برای استان به ارمغان خواهد آورد. 

مرادی گفت:مدیریت عالی استان باید با نگاه ویژه‌ای در مرکز بدنبال چانه‌زنی برای منافع استان باشد و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس هم همراه ایشان برای توسعه و پیشرفت استان پیگیری و کمک خواهند نمود تا بتوانیم سهم استان را بگیریم؛ در حال حاضر باید تلاش کنیم صنعت کشتی‌سازی رونق گرفته و از رکود خارج شود تا منافع آن نصیب مردم استان هم بشود.

مردم هرمزگان تبعیض را نمی‌پذیرد

نماینده مردم هرمزگان از مدیران صنایع استان خواست تا در زمینه ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی نگاه گشایش‌گر داشته باشند و به کمک‌های قطره‌چکانی ۵ میلیون تومانی و ۱۰ میلیون‌ تومانی به چند برنامه کوچک در سال بسنده نکنند.

حسین هاشمی تختی نیز اظهار کرد:برگزاری چنین جلسه‌ای نه فقط خواست یک نماینده بلکه خواست و مطالبه مجموعه نمایندگان استان بود تا بتوانیم از ظرفیت این صنایع در حوزه انجام وظایف اجتماعی، بیشتر بهره‌مند شویم.وی افزود:برگزاری این جلسه اگر چه با تاخیر بوده اما دیر نشده و دستاوردهای آن متوجه مردم استان است.نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت ادامه داد: عبور از گردنه مشکلات اقتصادی به هنر جمعی مدیران نیاز دارد و هماهنگی بخش اصلی کار است.

وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی صاحبان ثروت که منبع درآمد خود را از این استان دارند، تصریح کرد: مردم هرمزگان مردم قدرشناسی هستند و قدر خدمت را چه توسط بومی و چه توسط غیربومی به خوبی می‌دانند اما نباید معدود افرادی که از دو قدم آن‌ سو تر از این استان به هرمزگان آمده‌اند، ادعای آقایی کنند و مردم هرمزگان را مورد توهین قرار دهند.

هاشمی تختی تاکید کرد: ما دست دلسوزان و خادمان مردم برای این استان را می‌بوسیم ولی تبعیض در حوزه نیروی انسانی و جذب و بکارگیری سرمایه‌های استان را نمی‌پذیریم.

وی خاطرنشان کرد: رویکردها در حوزه مدیریت صنایع و اثرگذاری آنها در حیات مردم استان باید تغییر کند.

هاشمی تختی از مدیران صنایع استان خواست تا در زمینه ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی نگاه گشایش‌گر داشته باشند و به کمک‌های قطره‌چکانی ۵ میلیون تومانی و ۱۰ میلیون‌ تومانی به چند برنامه کوچک در سال بسنده نکنند.عضو کمیسیون عمران مجلس تشکیل یک صندوق از سوی صنایع برای کمک به وظایف اجتماعی در استان و تعیین سهم و چارچوب در این صندوق را خواستار شد و گفت: باید کاملا شفاف در این زمینه عمل شود تا بار اضافی بر دوش هیچ صنعتی قرار نگیرد اما در عوض آن صنایع به رشد و پیشرفت استان کمک بیشتری کنند.

به درخواست نمایندگان بی توجهی می‌شود

حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده شرق هرمزگان نیز گفت:بکارگیری نیرو‌های بومی در صنایع بسیار کمرنگ بوده و گاهی به درخواست نمایندگان مجلس در این زمینه بی توجهی می‌شود.

وی افزود: در کنار مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها باید به مشکلات نقدینگی این واحد‌ها نیز توجه کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها