بذر درختان بومی در جاسک جمع آوری شد



صبح ساحل ، اجتماعی - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک از جمع آوری بذر بومی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ جمشید سالاری گفت : با توجه به بذر دهی درختان کهور ایرانی ، کرت محلی و سایر گونه های بومی  در چند وقت اخیر  کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک بذر این درختان را تهیه تا در نهالستان اداره و در داخل گلدان های پلاستیکی و خاک مناسب کاشته شوند.

وی افزود : تکثیر  گونه های بومی شهرستان یک امر بسیار مهم در حفاظت و توسعه آنان و در راستای نیل به توسعه پایدار به شمار می آید .

سالاری خاطر نشان کرد: این نهال های تولید شده در روستاهایی که  پروژه های نهالکاری،آبیاری انجام می شود به صورت خصوصی به مردم اهدا می گردند تا هر شخص  با کاشت آن در نزدیک منزل مسکونی خود وظیفه کاشت ،آبیاری و مراقبت آن را برعهده گیرد .

سواحل شهرستان جاسک حراکاری شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جاسک از تهیه و کاشت بذر حرا در سواحل این شهرستان توسط کارکنان اداره خبر داد.

سالاری گفت :  این نکته که جنگل های حرا مهد انواع گوناگون آبزیان، پرندگان و دوزیستان است و معیشت صیادان شهرستان را تقویت می کند لزوم حفاظت ،صیانت و توسعه آن را پر اهمیت تر می کند.

در همین راستا و با حضور کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در محل خور روباهی جاسک بذرهای جمع آوری شده حرا در منطقه جزر و مدی این خور کاشته شد.

سالاری افزود : حدود 1800 هکتار جنگل حرا در کل شهرستان جاسک به صورت طبیعی جود دارد و سطح 2452 هکتار نیز بصورت دست کاشت توسط این اداره تحت عنوان توسعه جنگل های مانگرو ایجاد شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها