نماینده مردم هرمزگان در مجلس تاکیدکرد:

پیگیر طرح ایجاد بندرخشک در حاجی‌آباد هستیم



صبح ساحل ، سیاسی -  نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به ظرفیت بالای معادن در حاجی‌آباد تاکیدکرد: از این ظرفیت‌ها باید در جهت توسعه اشتغالزایی جوانان منطقه استفاده شود.

حسین هاشمی تختی در  نشست مجمع مشورتی توسعه شهرستان حاجی‌آباد با اشاره به استعدادهای این شهرستان در بخش کشاورزی، معادن و ترانزیت، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر باید کشت گلخانه‌ای و توسعه کشت نخیلات از نوع پیارم در دستورکار قرار گرفته و از این طرح‌ها حمایت و پشتیبانی صورت گیرد.‎

وی با اشاره به ظرفیت معادن موجود در حاجی‌آباد به ویژه مناطق احمدی و کوهشاه، گفت:  باید بهره‌برداری از این معادن، به‌صورت اصولی صورت پذیرد تا زمینه ایجاد اشتغال جوانان منطقه فراهم شود .‎

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی از طرح بندر خشک به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم برای توسعه شهرستان حاجی‌آباد نام برد و اعلام کرد: پیگیر رفع موانع و اجرای طرح مذکور در این شهرستان خواهیم بود تا با شرایط اقلیمی مناسب حاجی‌آباد، امکان انبار و نگهداری اقلام وارداتی و ایجاد گمرگ و پایانه در این شهرستان فراهم شود.‎

هاشمی‌تختی بر موضوع حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران نیز تاکیدکرد و عنوان داشت:  توسعه مکا‌نهای ورزشی از جمله احداث سالن ورزشی استاندارد و زمین چمن مصنوعی در حاجی‌آباد را پیگیری خواهم کرد. 

همچنین حسین هاشمی تختی عضو کمیسیون عمران مجلس در سفر به جزیره لارک با اشاره به ظرفیت های بالای این جزیره در حوزه گردشگری و صیادی گفت: به طور جد، اتمام طرح لایروبی اسکله لارک را مورد پیگیری قرار می دهیم.

حسین هاشمی تختی در جمع مردم جزیره لارک با اشاره به ظرفیت های این جزیره در حوزه های تجاری، صیادی و گردشگری اظهار داشت: اتمام طرح لایروبی اسکله لارک و رفع مشکلات صیادان با توجه به فعالیت گسترده صیادی مردم در جزیره از اهمیت بالایی برخوردار است و از همین رو تمرکز ویژه ای را بر روی این مباحث خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به درخواست مردم جزیره برای اتمام واحدهای مسکونی در دست احداث کمیته امداد نیز یادآور شد: این موضوع را نیز با دستگاه مربوطه مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس به احداث بخشی از جاده ساحلی لارک اشاره و افزود: آنچنان که از نزدیک با پیمانکار این طرح گفتگو و مسئولان مربوط صحبت کرده ایم، برخی از مشکلات جزیی در مسیر اتمام این جاده وجود دارد که با رفع آنها، زمینه اجرای اسفالت فراهم می شود.

وی به بازدید خود از طرح گردشگری لارک اشاره و اظهارامیدواری کرد، این طرح بتواند بیس و زمینه خوبی برای توسعه گردشگری در لارک باشد.

نماینده حوزه مرکزی انتخابیه هرمزگان با اشاره به میزان درخواست ها از سمت مردم هرمز برای دریافت اراضی مسکونی اظهار امیدواری کرد؛ این محدودیت با تدابیر و رایزنی های لازم برطرف شود.

حسین هاشمی تختی با حضور در مسجد ابوالفضل (ع) جزیره هرمز در جمع نمازگزاران اظهار داشت: امروز وحدت ملی ایران اسلامی از هر چیزی مهم تر است.وی با اشاره به ظرفیت های جزیره هرمز اضافه کرد: در جریان تصویب و بررسی کنوانسیون های پولی و مالی مطروحه -در مجلس- در رابطه با پولشویی، اعتقاد ما بر این است که نباید طوری رفتار کنیم و تصمیم بگیریم که کشور محدودتر شود.

هاشمی تختی با اشاره به طرح مشکلات هرمز از طرف مردم و معتمدان جزیره، افزود: به مردم هرمز حق می دهیم چرا که مشکلات هرمز را سالهاست که لمس میکنم و هر چند کارهای عدیده ای در این راستا صورت گرفته اما کماکان نارسایی ها باقی مانده که باید با تدابیر لازم و اختصاص اعتبارات مباحث را مورد پیگیری قرار دهیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها