رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبرداد:

افزایش ۶ درصدی صادرات غیرنفتی هرمزگان


نویسنده: سامیه طهورنیان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت :‌از ابتدای امسال تا پایان آذر یک میلیارد و ۱۶۹ میلیون دلار کالا‌ی غیرنفتی هرمزگان صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش دارد.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان درسیزدهمین نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: بیشترین کالا‌های صادراتی در بخش صنعت و معدن و کشاورزی است که به کشور‌های امارات متحده عربی، چین، هند، عمان و تایلند صادر شده است.

وی هدف گذاری صادرات غیرنفتی هرمزگان در سال جاری را  ۳ میلیارد دلار اعلام کرد.وی افزود:اعزام هیات‌های تجاری و برپایی نمایشگاه در کشور‌های حاشیه خلیج فارس، ساخت جاده‌های دسترسی به بندر شیو پارسیان و محوطه بندر کرگان در دستور کار است.استاندار هرمزگان نیز در این جلسه  بر لزوم تدوین برنامه عملیاتی برای حضور بیشتر تجار و بازرگانان هرمزگان در بازار کشور عمان تاکید کرد.فریدون همتی خواستار ارائه تحلیل‌های آماری از میزان صادرات و واردات هرمزگان شد و گفت: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان، جهاد کشاورزی و گمرک تحلیل‌های آماری دقیقی را برای تصمیم گیری‌های بهتر در حوزه صادرات و واردات استان ارائه دهند.

وی افزود: جهاد کشاورزی استان باید زمینه حضور بیشتر تجار و بازرگانان هرمزگان در بازار ۵۰۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی کشور عمان را فراهم کند.استاندار هرمزگان گفت: اداره کل راه آهن استان بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هرمزگان را به مسیر ریلی متصل کند.

همتی خواستار تدوین برنامه‌ای برای استفاده از فرصت حضور گردشگران ورزشی برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم شامل خط مسافری دریایی و هوایی و هتل‌های مناسب منجر به درآمد زایی برای استان می‌شود.وی افزود: با توجه به همسایگی استان با کشور‌های حاشیه خلیج فارس، نمایندگی وزارت خارجه در هرمزگان برای فراهم کردن زمینه‌های صادرات در استان فعال‌تر عمل کند.

سعیدی مدیرکل گمرک شهید رجایی و ناظر گمرکات استان هرمزگان نیز گفت: ۹۷ درصد از پیش بینی هدف صادرات گمرکات استان محقق شده است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها