نماینده شرق هرمزگان در نطق میان دستور خود در مجلس گفت

آباد شدن مکران مستلزم ایجاد استان مکران است



به گزارش صبح ساحل،حجت الاسلام ذوالقدر نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز(دوشنبه 31 تیرماه) در نطق میان دستور خود گفت: چند روز گذشته به اتفاق 13نفر از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس برای پیگیری و حل مشکلات کشاورزان به شهر میناب سفر کردیم اما متاسفانه این مشکلات یک الی دو تا نیستند که بتوان در مدت زمان کوتاهی آن‌ها را حل کرد لذا تمام مسئولان دولتی و مجلس باید به فکر کشاورزی باشند.

وی ادامه داد: گلخانه‌های بزرگی در میناب رونق گرفته‌اند و به نوعی میناب مرکز گلخانه‌های ایران شده است لذا باید مورد توجه مسئولان بخش کشاورزی و مجلس قرار گیرد.

بذر مورد نیاز کشاورزان در گمرگ مانده است

ذوالقدر خطاب به وزیر جهاد کشاورزی افزود: یک ماه گذشته به همراه شما به جاسک، سیریک و میناب سفر کرده و خوشبختانه مسئله هجوم ملخ‌ها را حل کردید البته گفتید؛ بذر مورد نیاز کشاورزان در گمرگ است اما باوجود گذشت یک ماه هنوز یک کیلو بذر به دست کشاورزان نرسیده است.

اگر در آینده نزدیک مشکل کمبود و گرانی پیاز ایجاد شد بدانید دلیل آن نرسیدن بذر به دست کشاورزان است 

ذوالقدر خطاب به وزیر اقتصاد و اموردارایی اضافه کرد: آقای وزیر اقتصاد بسیار فوری دستور ترخیص این بذرها را دهید تا هرچه زودتر به دست کشاورزان رسد چراکه اگر در آینده نزدیک مشکل کمبود و گرانی پیاز و برخی دیگر محصولات کشاورزی ایجاد شد بدانید دلیل آن نرسیدن بذر به دست کشاورزان است.  

مشکل صادرات محصول پیاز حل شد

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس همچنین به حل شدن مشکل صادرات محصول پیاز پس از پیگیری‌های متعدد خبر داد و افزود: مبادا وزرای مربوطه جلوی صادرات را بگیرید چراکه اگر این اتفاق بیافتد بی‌شک دست دلالان در کار است. 

فرودگاه میناب مرکز صادرات می‌شود

این نماینده مجلس با تشکر از رئیس فرودگاه‌های کشور و رئیس فرودگاه میناب، مطرح کرد: این فرودگاه تنها جا به جا کننده مسافران نخواهد بود بلکه مرکز صادرات خواهد شد، همچنین در شرایطی که دشمنان به دنبال بالا برد قیمت دلار هستند باید کاری کرد که صادرات افزایش پیدا کرده و شرایط آن تسهیل پیدا کند.

ذوالقدر با انتقاد از گران شدن قیمت برق خطاب به وزیر نیرو گفت: افزایش قیمت برق به صلاح مملکت نیست.

کلنک بسیاری پروژه‌ نفتی زده شده اما کار به کندی پیش می‌رود

وی با یادآوری اینکه میوه‌های شهرستان سیریک چند سال است که روی زمین می‌ماند و جهاد کشاورزی برای فروش آن‌ها اقدامی نمی‌کند لذا باید به این موضوع نیز رسیدگی شود، اظهار کرد: همچنین وزیر نفت بداند که چندین کلنک پروژه‌های نفتی در حوزه انتخابیه زده شده است اما کار به کندی پیش می‌رود لذا باید برای رفع مشکل بیکاری و افزایش صادرات نفت در منطقه برای اتمام این پروژه‌ها کاری کرد.

آباد شدن مکران مستلزم ایجاد استان مکران است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: آقای روحانی بداند آباد شدن سواحل مکران مستلزم ایجاد استان مکران است.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها