هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت

تحقق اشتغال با مهارت آموزی



حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس ،قشم ، حاجی آباد ،خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی در جمع کارکنان و مربیان بندرعباس گفت : کار بزرگی بر عهده ی سازمان آموزش فنی و حرفه ای هست و بی تردید اشتغال با مهارت آموزی محقق می شود.

 

وی ضمن تبریک روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای اظهار کرد: ما در مجلس به دنبال این هستیم که فارغ التحصیلان دانشگاهی و مدارس حداقل در یک مهارت فنی و حرفه ای ماهر گردند و تلاش می کنیم مهارت آموزی در کشور نهادینه شود.

 

به گزارش صبح ساحل، نماینده مردم استان هرمزگان تصریح کرد : آموزش های فنی و حرفه ای در جوار صنایع برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز و ارتقای مهارت آنان ضروری است و این تعامل دو طرفه بایستی محقق شود تا نیروی انسانی آنان از استان تامین گردد .مهمترین موضوع برای هر سازمان شناخت ماموریت و وظایفش و سپس فضا و شرایط برای اجرایی کردن آن است.

 

هاشمی تختی گفت: انتظار می رود به مرحله ای برسیم که برای بکار گیری نیروی انسانی در دستگاههای اجرایی ،صنایع و شرکت ها و... گواهی نامه فنی و حرفه ای ملاک سنجش قرار گیرد.سیاستگذاری کشور در بحث آموزش بایستی به این سو برود.ضروری است در بحث آموزش کار کارشناسی و در صنایع نیازسنجی صورت گیرد که چه تخصصهایی برای ارتقاء مهارت نیروهایشان لازم دارند .بزرگترین بندر تجاری کشور در استان هرمزگان قرار دارد و نیاز است رشته های آموزشی مورد نیاز پالایشگاه نفت ، اداره بنادر و کشتیرانی ، کشتی سازی، شیلات ، حوزه کشاورزی و... احصا گردد.

 

وی اذعان کرد: کمیسیون مجلس هم در بروز رسانی کارگاههای اتومکانیک یاریگر سازمان آموزش فنی و حرفه ای بود و نیاز است که بسیاری از کارگاهها احیا شوند.دستگاههای اجرایی از مسیر مهارت اشتغال ایجاد کنند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیاز آنان را برآورده کند.اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی نیز نظارت خود را بر صنایع و دستگاههای اجرایی در بکارگیری نیروی متخصص و مهارت دیده افزون کند.

 

حسین هاشمی تختی بیان کرد : مهارت باعث ارتقا کیفیت تولیدات خواهد شد.اگر فرزندانمان علم و دانش لازم را ندارند ؛ سطح علم معلم ،مربی و اساتید آنان باید ارتقا یابد و به روز شود. امیدواریم صنایع در تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیروی انسانی مورد نیازشان را بکار بگیرند و فنی وحرفه ای هم نیروی ماهر آنان را تامین نماید.

 

اسما کریمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز گفت : برای ارتقا مهارت آموزی و تشکیل نهضت مهارت افزایی در استان و اینکه یک هرمزگان بدون بیکار داشته باشیم نیازمند حمایت نمایندگان مجلس و مسئولان استان هستیم تا شعار هر هرمزگانی یک مهارت محقق گردد.

 

در پایان از مربیان ،رؤسای مراکز،مدیران آموزشگاه های آزاد و کارکنان برگزیده تجلیل شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها