فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در گمرکات کشور آغاز شد



با استقرار نخستین یگان پلیس امنیت اقتصادی در گمرک شهید رجایی بندرعباس، استقرار نیروی انتظامی در گمرکات کشور آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا، جانشین فرمانده نیروی انتظامی روز یکشنبه در مراسم استقرار و آغاز فعالیت پلیس امنیت اقتصادی درگمرک شهید رجایی گفت:۱۵۷مبداء گمرکی در کشور وجود دارد که تا پایان امسال پلیس در ۱۳مبداء گمرکی مستقر خواهد شد.

سردار ایوب سلیمانی افزود: این اقدام در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و برای ایجاد امنیت خاطر در فعالان اقتصادی به عنوان سربازان خط میدم جنگ اقتصادی و جلوگیری از فعالیت سوءاستفاده کنندگان از شرایط ویژه کشور است.

 

وی با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی فعالیت های حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: نیروی انتظامی در کنار دستگاهها و نهادهایی مانند گمرک و بنادر و دریانوردی بخشی از چرخه تامین امنیت اقتصادی است و می تواند زبان گویای آنها نیز باشد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در شرایطی که روزانه حدود ۳هزار کانتتینر کالا فقط از بندر شهید رجایی خارج می شود نمی توان بدون استفاده از تجهیزات بر روند ورود و خروج کالا نظارت موثر داشت.

 

به گفته سردار سلیمانی هم اکنون تنها یک دستگاه ایکس ری در بندرشهید رجایی مستقر است که در صورت فعالیت کامل ،روزانه می تواند ۲۰۰کاننتینر را کنترل کند.

این مقام انتظامی یادآور شد: رایزنی هایی با شرکت ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام شده تا تجهیزات نظارتی مورد نیاز مانند دستگاه ایکس را تامین و در گمرکات مستقر کنند و هزینه های انجام شده را نیز با دریافت وجه از صاحبان کالا جبران کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود تجهیزات و فرآیندهای فعلی، گفته هایی مانند این که ۹۰درصد قاچاق کالا از مبادی رسمی انجام می شود نه در مقام نفی و اثبات مستند نیست.

سردار سلیمانی ادامه داد: پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و تامین امنیت اقتصادی تمام اقتضائات و شرایط را در نظر گرفته و سیاست انعطاف حدااکثری خواهد داشت اما فصل الخطاب قانون است و نیروی انتظامی در هیچ شرایطی اجرای قانون را رها نمی کند.

 

وی با تاکید بر ضرورت بکارگیری تجهیزات پیشرفته و هوشمندسازی در مسیر تامین امنیت اقتصادی ادامه داد: نزدیک به ۲۳هزار شناور در دریا تردد می کنند و هزاران دستگاه تانکر نفتکش نیز در جاده ها فعالیت می کنند که اگر مانند اتوبوس ها به سامانه های رهگیری مجهز شوند ، پلیس بر فعالیت آنها نظارت نرم افزاری خواهد داشت و دیگر نیازی به تعقیب و گریز و درگیری در دریا و خشکی نخواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها