کاربران پرحرف عاشق دستیارهای هوشمند پرحرف هستند!


نویسنده: حمید صفری زاده

مطالعات جدید اپل پیرامون دستیارهای صوتی هوش مصنوعی نتایج شگفت‌انگیزی را نشان می‌دهد. هر چه کاربران پرحرف‌تر باشند، تمایل بیشتری به دستیارهای هوشمندی دارند که تعداد کلمات بیشتری را بیان می‌کنند.

 

به گزارش صبح ساحل، شرکت اپل به تازگی دست به مطالعات جالبی زده است. در این مطالعات پژوهشگران روی تمایلات کاربران برای انتخاب دستیارهای هوشمند مطالعه کردند. پژوهشگران دریافتند که وقتی دستیار هوشمند از نظر میزان بیان کلمات و به اصطلاح پرحرف بودن شبیه به کاربرانی باشد که با دستیار شروع به حرف زدن می‌کنند، سطحی از اعتماد و تمایل در کاربران به وجود می‌آید که تمایل دارند با دستیار بیشتر صحبت کنند.
 

  
این نتیجه نشان می‌دهد که باید الگوریتمی روی دستیارهای هوشمند پیاده شود که رفتارهای آینه‌وار از خود به نمایش یگذارند. به عبارت دیگر این دستیارها باید با هر کس مثل خودش رفتار کنند.

  
نویسندگان مقاله «رفتار آینه‌وار دستیارهای دیجیتال برای اعتمادسازی» اظهار داشتند: «اعتماد بلندمدت کاربران به دستیارهای هوشمند نیازمند اعتماد کردن آن‌ها به این دستیارها است. هر چه دستیارها توانایی بیشتری برای رفتار آینه‌‌وار داشته باشند، می‌توانند اعتماد کاربران را راحت‌تر جلب کنند. باید استراتژی‌های مختلفی برای ایجاد و حفظ اعتماد تدوین شود تا دستیارهای دیجیتال بتوانند در ابعاد وسیع‌تری از زندگی بشر حضور یابند.»
 نویسندگان افزودند: «ما در این مقاله روش موثری را بیان کردیم که می‌تواند اعتماد کاربران به دستیارهای هوشمند را از طریق روش محاوره‌ای و صحبت کردن با کاربران جلب کند. البته ذکر این نکته الزامی است که پرحرف بودن دستیار هوشمند به معنای بیان جملات بیهوده و تکراری نیست بلکه مقصود ما این است که دستیارهای هوشمند می‌توانند اطلاعات بیشتری را به کاربران ارائه دهند.»

 


فرض کنید که کاربری تمایل دارد که اطلاعات به صورت کاملاً مختصر و مفید به دست او برسد. این کاربر در مورد وضعیت هوا از دستیار هوشمند سوال می‌پرسد. دستیار به او جواب می‌دهد: «35 درجه و آفتابی است.» حال کاربری که تمایل به صحبت کردن و پرحرفی دارد از دستیار هوشمند وضعیت هوا را جویا می‌شود. دستیار جواب می‌دهد: «دمای هوا 35 درجه، پاک و آفتابی است. پس لازم نیست که همراه خودت ژاکت یا کت ببری و خودت را اذیت کنی.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها