تشکیل گارد ساحلی کیش در آینده نزدیک



به گزارش صبح ساحل ، سردار "قاسم رضایی" در بازدید از دریابانی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج فارس در جزیره مرجانی کیش با بیان اینکه دستور تشکیل گارد ساحلی شیلات کیش داده شده و اقدام شده است، گفت: این گارد با هدف تامین امنیت صیادی در منطقه و برخورد با عواملی که مخل امنیت و آرامش صیادی و تجاوز به آب‌های منطقه‌ای صید در جزیره هستند، تشکیل می‌شود.
سردار رضایی تاکید کرد: برابر قوانین و دستورالعمل‌های نیرو‌های مسلح و سازمان‌های بین بخشی و شیلات، بخشی از وظایف انتظاماتی در حوزه دریا توسط این گارد‌ها با حمایت و پشتیبانی مرزبانی و دریابانی مدیریت می‌شود.
فرمانده مرزبانی ناجا درباره افزایش توان نظامی دریابانی و مرزبانی کیش و دریابانی بندرعباس هم گفت: افزایش توان و تقویت مرزبانی به ویژه دریا در حوزه تجهیزات و نیروی انسانی طبق منویات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا در دستور کار همه نهاد‌های کشور قرار دارد.
وی با اشاره به افزایش ۷ فروند شناور ۶۰ فوتی حیدر به ناوگان دریابانی کشور، ادامه داد: همچنین در سال جاری، ۶ فروند دیگر به ناوگان مرزبانی دریایی کشور افزوده می‌شود.
سردار رضایی با اشاره به گسترش امکانات و تجهیزات مرزبانی از آماده سازی طرح جامع با همکاری تمامی نهاد‌های کشور و قوای سه گانه و همراهی مجلس خبر داد و افزود: در ۳ تا ۵ سال آینده، جمهوری اسلامی ایران، مرزبانی کاملا متناسب از نظر ساختمان ها، ابنیه، پاسگاه‌های مرزی، امکانات و تجهیزات الکترونیکی واپتیکی کامل و شناور‌ها و حوضچه‌ها و جاده‌ها خواهد داشت.
این مقام عالی مرزبانی ناجا به تقویت دیپلماسی مرزی به ویژه با کشور‌های همسایه اشاره و تصریح کرد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که در حوزه دیپلماسی مرزی دارای یک دیپلماسی تعریف شده، فعال و تاثیر گذار با کشور‌های همسایه است.
سردار رضایی با قدردانی از صیادان، مرزنشیان و فعالان حوزه تجارت دریایی در رعایت مقررات و قوانین دریایی و مرزی، تاکید کرد: رعایت قوانین مرزی توسط صیادان، مرزنشینان و تجار موجب کاهش جرایم مرزی در کشور شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها