به دنبال ارتقای جایگاه محصولات خارج از فصل هرمزگان در بازارهای اروپا هستیم



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا،محمدرضا صفا در دیدار با رایزن بازرگانی مالزی،گفت: استان هرمزگان در بخش کشاورزی با توجه به موقعیت آب و هوایی در کانون توجهات قرار دارد.

وی افزود: محصولاتی نظیر بادمجان، پیاز، فلفل، مرکبات شاخص ترین محصولات خارج از فصل استان هرمزگان است.

صفا ادامه داد: خرمای پیارم و نارنگی سیاهو که به ثبت جهانی رسیده اند در قالب برندهای شناخته شده به تمام کشورهای هدف عرضه می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ساحل و دریای گسترده و همچنین شرایط آب و هوایی استان هرمزگان برای کشت و پرورش انواع آبزیان بویژه ماهی و میگو از سال‌های قبل فراهم شده و هر سال بر ظرفیت زمین‌های قابل کشت اضافه می شود.

صفا تصریح کرد: استان هرمزگان قلب تپنده توسعه ایران اسلامی است و در حوزه تجارت استان، بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرک در شش ماهه نخست امسال ۲۵ میلیون تن کالا به ارزش ۱۵ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار از گمرکات این استان صادر شده که رشد چشمگیری نسبت به مدت مشابه داشته است.

همچنین مدیر بخش آسیای مرکزی سفارت مالزی در جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تاکید بر اینکه روابط تجاری کشور مالزی با ایران مستحکم است، گفت: ارتباط ایران با مالزی از قدیم الایام برقرار بوده و وجود ۳۰۰ واژه فارسی در زبان ما خود گواه این مدعاست.

حشام الدین محمد اسفار افزود: در حوزه تجاری با ایران در زمینه های محصولات کشاورزی، تجهیزات پزشکی، محصولات و فرآورده های شمیایی فعال هستیم و این محصولات به مالزی صادر می شوند اما در بخش کشاورزی می تواند دایره فعالیت را وسعت بخشید.

محمداسفار ادامه داد: دولت مالزی تمایل زیادی به سرمایه گذاری خارجی ندارد اما در زمینه جذب سرمایه گذار بسیار فعال است.

وی بیان کرد: ما مایل هستیم که از ظرفیت های استان هرمزگان در بخش های مختلف استفاده کنیم و توجه ویژه ای به بخش کشاورزی این استان داریم.

اسفار خاطرنشان کرد: بیشترین حجم روغنی که در دنیا مبادله می شود روغن پالم است و کشور مالزی نیز در این مقوله سهم بسزایی را به خود اختصاص داده است و ایران نیز جزو ۱۰ کشور اول وارد کننده پالم است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها