ارکان و گروه‌های سیاسی و اجتماعی به قانون اساسی پایبند باشند



به گزارش صبح ساحل ، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز نیروی دریایی و تبریک این روز اظهار داشت: تلاش‌های نیروی دریایی برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس بود، این نیرو در روزهای آغازین جنگ ماشین جنگ دریایی عراق را از بین برد و نیروی دریایی عراق را نابود کرد و از هرگونه تحرک نیروی دریایی ارتش بعث تا پایان جنگ جلوگیری کرد.

وی افزود: حضور مستمر نیروی دریایی در خلیج‌فارس موجب امن شدن آب راه‌های بین المللی برای فروش و تامین درآمد‌های نفتی جمهوری اسلامی شد و از این رو نیروی دریایی نقش ارزنده‌ای در پویایی اقتصاد کشور ایفا کرد.
حجت الاسلام عبادی بیان داشت: نیروی دریایی به گونه‌ای قدرت تحرک را از عراق گرفت که آمریکا مجبور شد خود وارد مبارزه با دلاورمردان نیروی دریایی شود اما این نیروها در کنار نیروی دریایی سپاه، آمریکا را ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: امروز هم صلابت و قدرت نیروی دریایی و نمایش اقتدار این نیرو در آب‌های آزاد، خلیج عدن و دریای سرخ و هر کجا که اراده کند توانست اقتدار ملت ایران را به رخ جهان بکشد و بی شک اتحاد میان نیروی‌های دریایی سپاه و ارتش به عنوان دو بال قدرتمند جمهوری اسلامی می‌تواند منجر به فتح قله‌های فتح ناشدنی شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز قانون اساسی گفت: از برگ‌های زرین جمهوری اسلامی که در دنیا نظیر ندارد، این است که اساس نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی به رای گذاشته شده است در حالی که این نوع رفراندوم در کشورهای مدعی دموکراسی هیچ گاه برگزار نشده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی اصل حاکمیت خود را به رای مردم گذاشت عنوان کرد: مترقی ترین قانون اساسی دنیا قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بوده که برگرفته از اسلام است و نیاز است همه گروه‌های اجتماعی و سیاسی وحدت خود را حول محور این قانون به نمایش بگذارند و به قانون اساسی کشور پایبند باشند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه برخی افراد کج اندیش همواره قانون اساسی را زیر سوال می‌برند گفت: وقتی جامعه اسلامی در شرایط خاصی قرار می‌گیرد شاهد تقابل عده‌ای با قانون اساسی می‌شویم اما تا مادامی که قانون اساسی به عنوان میثاق ملی است هیچ کس حق پایمال کردن آن را ندارد.

وی افزود: همه ارکان باید به قانون اساسی پایبند باشند برخی افراد اصول و قوانین از جمله وجود شورای نگهبان و یا محدود بودن حوزه اختیارات رئیس دولت را مطرح می کنند این در حالی است که هر کاندید پیش از حضور در انتخابات باید قوانین را مطالعه و بر اساس آن وارد عرصه انتخابات شود و اگر اختیارات را کم می‌دانند به این صحنه نیایند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه به دیدار بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: همانگونه که رهبری فرمودند و همانگونه که در اوایل انقلاب کمیته های انقلاب در همه جای شهر حاضر بوده و همه جا را برای منافقان نا امن کرده بودند، امروز نیز بسیج باید در جای جای شهر حضور داشته باشد و قدرت ابتکار را از منافقان گرفته و نقش خود را در تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی ایفا کند، باید همه نیروها جزو ارتش 20 میلیونی باشند و نقشه های دشمن را خنثی کنند.

وی در پایان با اشاره به میلاد امام حسن عسکری علیه السلام و تبریک این روز افزود: امام نگهبان و حافظ دین است و امام حسن عسکری نیز با اندیشه بلند و رهبری شیعیان، این نقش را با تمام مشکلاتی که برایشان ایجاد شده بود، به درستی ایفا کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها