صیادان در انتظار تخصیص سهمیه بنزین



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین یکی از دغدغه‌هایی است که این روز‌ها صیادان هرمزگانی را نگران کرده است.

استان هرمزگان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ فرورند شناور صیادی دارد که سوخت حدود دو سوم آن‌ها بنزین است و با گذشت بیش از دوهفته از سهمیه بندی بنزین هنوز برای شناور‌های صیادی سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده است و تهیه سوخت آزاد هزینه‌های بالایی به صیادان تحمیل کرده است.

مدیرعامل اتحادیه شناور‌های صیادی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: صیادان یکی از اقشار زحمت کش در استان هستند و اکنون بیش از ۳ هزار شناور صیادی بنزینی در آب‌های استان فعال است که با توجه به مصرف بالای بنزین برای آن‌ها سهمیه‌ای درنظر گرفته نشده است.

اسحاق تندرو افزود: این شناور‌ها روزانه حدود ۷۰ لیتر مصرف می‌کنند و خرید سوخت به نرخ ۳ هزار تومان سبب نارضایتی صیادان هرمزگانی از اوضاع معیشتشان شده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون اقدامی برای عرضه سوخت به نرخ هزار و ۵۰۰ تومان برای صیادان شده است ،گفت: از همان روز‌های ابتدای سهمیه بندی بنزین درخواست خود مبنی بر لزوم اختصاص سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی را به استانداری اعلام کرده‌ایم و این مسئله از سوی استانداری نیز به وزارت کشور اعلام شده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر سهمیه سوخت متناسب با نیاز روزانه به صیادان تخصیص داده شود.

او گفت: از زمان افزایش نرخ سوخت قیمت آبزیان حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است که البته دلیل اصلی این افزایش نرخ واسطه‌ها هستند و صیادان ماهی را با نرخ مصوب و همانند قبل از افزایش قیمت سوخت به دلالان می‌فروشند و دراین میان سفره مردم از آبزیان خالی‌تر می‌شود که باید به این وضعیت رسیدگی ویژه شود.

اسحاق تندرو با بیان اینکه افزایش نرخ بنزین در میزان فعالیت و اشتغال صیادان تاثیر بسزایی دارد افزود: از مسئولان تقاضا دارم هر چه سریع‌تر در تخصیص سهمیه بنزین برای این بخش اقدام کنند.

استان هرمزگان با داشتن بیش از ۳۰ هزار صیاد و بیش از ۲۴۰ هزار تن صید یکی از مهم‌ترین استان‌های شیلاتی ایران است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها