به دنبال استفاده گاز در نیروگاه بندرعباس هستیم



مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان گفت: نیروگاه بندرعباس پایه گازسوز دارد اما به دلیل شرایط خاص کشور و برای پایداری شبکه در استان و کشور و به این دلیل که نمی‌توانیم خاموشی داشته باشیم مجبور به استفاده از مازوت هستیم.
حسین سلیمی در نشستی خبری اظهار کرد: سوخت اصلی نیروگاه برق بندرعباس که ۶۰ درصد برق مورد نیاز بندرعباس را تأمین می‌کند گاز و سوخت بک‌آپ آن در شرایط اضطراری مازوت است.
وی افزود: در حال حاضر از ۸ میلیون مترمکعب گازی که این نیروگاه باید مصرف کند تنها ۵۰۰ هزار مترمکعب آن از گاز مایع و باقی مصرف سوخت مورد نیاز آن مازوت است.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان تصریح کرد: ما خود تمایلی به استفاده از مازوت به عنوان سوخت نیروگاه نداریم چرا که برای ما نیز هزینه‌ها و خسارت‌هایی را به دنبال دارد.
سلیمی با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته یکی از واحدهایمان را گازسوز کردیم، تصریح کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی خود۴۰ هکتار فضای سبز ایجاد کردیم و در حال گسترش آن نیز هستیم، آبیاری این فضا را نیز از پساب نیروگاه تأمین می‌کنیم.
وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی‌بر وضعیت اضطراری در هرمزگان نیروگاه بندرعباس در این مدت  به صورت پایدار در شبکه بود، با تمهیدات تیم مدیریت بحران نیروگاه بندرعباس در این مدت تمامی واحدها در مدار بودند.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان با تأکید بر اینکه استفاده از مازوت به عنوان سوخت از اختیار ما خارج است، خاطرنشان کرد: نیروگاه بندرعباس پایه گازسوز دارد اما به دلیل شرایط خاص کشور و برای پایداری شبکه در استان و کشور و به این دلیل که نمی‌توانیم خاموشی داشته باشیم مجبور به استفاده از مازوت هستیم.
سلیمی با بیان اینکه نیروگاه برق بندرعباس نیز همچون سایر صنایع پیگیر مطالبات خود برای گاز مورد نیازشان هستند، اضافه کرد: سازمان محیط زیست و آزمایشگاه‌های‌معتمد استان دود خروجی از دودکش‌ها و پساب خروجی نیروگاه بندرعباس را به صورت آنلاین رسد و ممیزی می‌کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان بیان کرد: استفاده کامل از گاز مایع در نیروگاه‌ها گام بزرگی بوده و گام‌های بزرگ زمان‌بر است اما تحقق پیدا خواهد کرد؛ با تکمیل فاز به فاز نیروگاه کلاس F هنگام بندرعباس، نیروگاه بندرعباس نیز برای بهسازی از مدار خارج می‌شوند.
وی با اشاره به میزان برق تولیدی در این نیروگاه گفت : انرژی تولیدی نیروگاه بندرعباس در نه ماهه اول سال جاری از مرز ۴۴۲۹۹۷۷ مگاوات ساعت گذشت.به همت کارکنان پرتلاش این نیروگاه از ابتدای سال جاری در راستای تعمیرات صورت گرفته در واحدهای بخار این نیروگاه میزان تولید انرژی برق از مرز۴۴۲۹۹۷۷مگاوات ساعت گذشت.  
غیرقابل انتشار: 2
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها