سرمایه گذار و سرمایه تاریخی ژئوپارک قشم هر دو حفظ شوند



حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ششمین نمایشگاه مطبوعات و هفدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان از غرفه صبح ساحل بازدید کرد.

به گزارش صبح ساحل، هاشمی تختی عصر امروز(16 بهمن) ضمن بازدید از غرفه صبح ساحل به مسائل پیرامون ژئوپارک قشم اشاره کرد و گفت: فضا به گونه ای نباشد که مانع سرمایه گذاری شود، سرمایه گذار نباید ضرر کند و حقوقش پایمال شود اما در کنار آن باید از ژئوپارک قشم هم حفاظت کرد.

وی با اشاره به اینکه در فضای کنونی که دشمن جنگ اقتصادی راه انداخته است باید موانع راه سرمایه گذاران را برداریم، افزود: سرمایه گذار باید به راحتی بتواند سرمایه گذاری و تولید داشته باشد تا به رونق اقتصادی منجر شود اما اینگونه هم نباشد که مشکلات زیست محیطی بوجود بیاورد و منابع تاریخی ما را از بین ببرد، فضایی فراهم شود که سرمایه گذار ضرر نکند و از ژئوپارک قشم هم حفاظت شود.

هاشمی تختی عنوان کرد: سرمایه گذاری صورت بگیرد به قیمت اینکه منابع تاریخی ما صدمه ببیند کار درستی نیست اما فضارنیز به گونه ای نباشد که سرمایه گذار نتواند کاری انجام دهد سرمایه گذار باید تشویق و ترغیب شود و در این راستا امکانات را بگونه‌ای فراهم کنیم که سرمایه گذار فعال شود اما نباید به هر قیمتی این اتفاق بیوفتد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال صبح ساحل مبنی بر اینکه چرا به لایحه FATF رای منفی دادید، گفت: استنباط بنده از FATF این بود که مشکلات کشور را بیشتر و گرهی از مشکلات باز نمی کند با تصویب FATF دستمان بسته خواهد شد و دشمن بیشتر بر ما مسلط می شود، در دوره ای که در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و دشمن ما را در تحریم قرار داده و از هر جهت ما را تحت فشار قرار می دهد نباید اطلاعات خودمان را در اختیار دشمن قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ناظر و بازرس این کنوانسیون رژیم صهیونیستی اسرائیل و عربستان سعودی است، اظهار کرد: اسرائیل و عربستان سعودی سر جنگ با ما دارند و نباید اطلاعات، امکانات، ظرفیت و منابع مالی کشور را در اختیار دشمن قرار دهیم و این دلیل اصلی بنده برای مخالفت است.

هاشمی تختی در پایان با بیان اینکه افراد بسیاری به ما نقد کردند که با این مخالفت باعث شدیم کشور قفل شود، گفت: کشور توسط دشمن قفل شده است، اگر احساس می کردیم موافقت با FATF  گرهی از کشور باز می کند امکانش بود که رای بدهیم.

وی افزود: طی صحبت هایی که با وزیر امور خارجه داشتیم مبنی بر اینکه اگر رای مثبت بدهیم آیا تحریم ها برداشته خواهد شد گفتند خیر و بنده هیچ تضمینی در این خصوص نخواهم کرد بنابراین دلیلی ندیدم که رای مثبت بدهم.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها