ساخت جاده‌بندرخمیر به بندرعباس به علت بحران کرونا و نبود قیر به کندی پیش‌می‌رود



فرماندار بندرخمیر گفت: جاده قدیم بندرخمیر به بندرعباس از مطالبات اصلی مردمی و مورد تاکید استاندار هرمزگان بوده که باید هرچه سریع تر اجرایی شود و هیچ عذر وبهانه ای جهت کندی این طرح پذیرفتنی نیست.

به گزارش صبح ساحل،میرهاشم خواستار روز پنجشنبه در بازدید از محور قدیم بندرخمیر به بندرعباس، افزود: محور قدیم خمیر به بندرعباس به طول ۱۸ کیلومتر است که از سال ۹۱ تاکنون در چندین مرحله اجرایی شده اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

وی از پیمانکاران اداره راهداری و شرکت زیرساخت خمیر خواستار رعایت اصول ایمنی، فنی و سرعت بخشی در عملیات احداث این طرح شد.

فرماندار خمیر اظهارداشت: انتظار داریم دستگاه های متولی با نگاهی دقیق و کارشناسی شده به ابنیه ها، نسبت به تکمیل و بهره برداری این مسیر همت کنند.
خواستاربا اشاره به موقعیت شهرستان و حجم بالای تردد در از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خمیر و زیرساخت و توسعه راه ها خواست که هر چه زودتر نسبت به تکمیل پروژه یادشده اقدام کنند.

راهداری به تعهداتش در محور قدیم خمیر عمل کرده است

 مدیر راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خمیر نیز در این بازدید گفت: پیمانکار راهداری به تعهدات خود در راستای اجرای طرح محور قدیم خمیر به بندرعباس عمل کرده و به جز نصب علائم تمامی کارها انجام شده است.قاسم امیری افزود: از کل این طرح، سه هزار و ۲۰۰ متر شامل زیرسازی، ابنیه فنی و احداث ۲ دهنه پل ۱۰۰۰تنی و همچنین نصب علائم برعهده اداره راهداری بوده که انحام شده است.


وی بیان داشت: این طرح به صورت همزمان توسط دو پیمانکار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و زیرساخت و توسعه راه ها درحال انجام است. 
امیری ادامه داد: احداث ۸ کیلومتر دیگر از این طرح نیز در تعهدات پیمانکار اداره زیرساخت و توسعه راه ها می باشد که روسازی و آسفالت آن در دست انجام است.

کندی جاده قدیم خمیر به علت کرونا و نبود قیر و اعتبار

مدیرعامل شرکت رهیاب بتن جنوب و پیمانکار زیرساخت جاده قدیم خمیر در تماس تلفنی با ایرنا گفت: نبود قیر و اعتبار باعث کندی این طرح شده است.
عزیز حبیبی افزود: همچنین از  ۲۶ اسفند تاکنون به علت مشکلات ناشی ازویروس کرونا کار تعطیل شده است.وی یادآورشد: از ۸ کیلومتر جاده قدیم خمیر به بندرعباس تحت فعالیت، ۴ کیلومتر آسفالت آن انجام شده و برای مابقی آن نیازمند ۴۰۰ تن قیر می باشیم.


با بهره برداری کامل جاده قدیم خمیر به بندرعباس، مسیر این دو شهرستان به میزان ۱۶کیلومتر کاهش می یابد.همچنین با احداث این جاده، از بار ترافیکی و حوادث جاده ای مسیر فعلی خمیربه بندرعباس که یکی از نقاط حادثه خیز هرمزگان بشمار می آید، کاسته می شود.

​​​​​​جاده قدیم خمیر به بندرعباس در گذشته بویژه در زمان بارندگی بدلیل وسعت عرض رودخانه کل و نبود پل، رفت وآمد در آن به سختی انجام می شد که با گشایش این مسیر علاوه بر کاهش مسافت شهرستان های یادشده و صرفه جویی در زمان سفر، باعث کاسته شدن آمار سوانح و حوادث جاده‌ای در مسیر بندرعباس به کهورستان بویژه حدفاصل گچین تا لاتیدان خواهد شد.  

همچنین اجرای این طرح موجب تسهیل در رفت وآمد استان های همجوار می شود.بنابر اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خمیر، در حال حاضر ۳۹۶کیلومتر راه آسفالته دراین شهرستان  وجود دارد که از این تعداد ۱۰۰کیلومتر بزرگراه، ۱۳۶کیلومتر راه روستایی ،۳۰کیلومتر راه فرعی و ۱۳۰کیلومتر راه اصلی است.


 همچنین ۴۰ کیلومتر راه خاکی روستایی در شهرستان خمیر وجود دارد.شهرستان بندرخمیر، یکی از شهرهای ساحلی استان هرمزگان است که در ۷۵ کیلومتری غرب شهر بندرعباس  قرار گرفته است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها