مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان:

6 نقطه از ساحل بندرعباس آلودگی میکروبی دارد / نیروگاه برق اصلی‌ترین عامل آلودگی هوای بندرعباس است



هشت نقطه از نوار ساحلی بندرعباس برای آلودگی میکروبی نمونه برداری شده که بر اساس نتایج آزمایش ها فقط دو نقطه در تمام طول سال بدون آلودگی میکروبی بوده و برای شنا مناسب هستند.

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز زمین پاک (۲۲آوریل مطابق با دوم اردیبهشت) افزود: این ۲نقطه بوستان های ساحلی غدیر و دولت است.

حبیب مسیحی تازیانی توضیح داد: ۲نقطه دیگر نیز به صورت مقطعی آلودگی های میکروبی دارند و سه نقطه دیگر شامل ساحل سورو، خور کَپِشکَن و خور گورسوزان همیشه آلوده هستند.

وی نصب پرچم ها و علائم هشداردهنده برای مناطق آلوده ساحلی را وظیفه شهرداری دانست و اظهار داشت: گزارش های کارشناسی از نتیجه پایش ها برای استانداری ارسال شده است.

مسیحی تازیانی اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش تصفیه خانه منازل سازمانی هدیش در غرب بندرعباس را تکمیل کرده و انتظار می رود با بهره برداری از این تصفیه خانه در سال جاری، مشکل آلودگی آب های ساحلی در منطقه یاد شده برطرف گردد.

ساحل غرب بندرعباس ایستگاه پایش پایدار می خواهد

وی با اشاره به آلودگی نفتی اسفندماه سال گذشته در محدوده آب شیرین کن ۱۰۰هزار مترمکعبی شایان که از منابع تامین آب شرب مردم بندرعباس است اظهار داشت: این محدوده با توجه به اهمیت آب شیرین کن نیازمند یک مرکز پایش همیشگی است.

به گفته مسیحی تازیانی اعتبار لازم برای راه اندازی این مرکز ۵۰میلیارد ریال  است که گزارش آن تهیه شده و هم اکنون در اختیار استانداری هرمزگان است.

اسفند سال گذشته ورود لکه های نفتی از برخی صنایع غرب بندرعباس به آب شیرینکن شایان موجب تعطیلی حدود یک هفته ای این تاسیسات شد.

نیروگاه برق اصلی ترین عامل آلودگی هوای بندرعباس است

این مسوول در پاسخ به پرسشی درباره مهمترین مراکز آلوده کننده هوای بندرعباس گفت: نیروگاه برق غرب بندرعباس(معروف به توانیر) به دلیل استفاده از مازوت همچنان مهم ترین منبع آلودگی هوای مرکز استان و محدوده های غربی مجاور این واحد صنعتی است.

وی میزان تولید آلاینده مونوکسید کربن توسط این واحد را چهار برابر حد مجاز  و آلاینده های ترکیبات نیتروژنی (ناکس) را حدود دو و نیم برابر حد مجاز اعلام کرد.

مسیحی تازیانی یادآور شد: اختصاص سهمیه کافی گاز به نیروگاه برای قطع مصرف مازوت نیازمند پیگیری در سطح ملی است که قول می دهیم در سال جاری این پیگیری ها انجام شود.

۲۸نقطه انتشار ریزگرد در هرمزگان شنایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان یادآور شد:پنج کانون بزرگ ریزگرد شامل ۲۸نقطه در استان شناسایی شده است که برآوردی از میزان جمعیت انسانی آنها نداریم اما بسیاری از آنها مناطق روستایی را تحت تاثیر قرار می دهند.

وی غرب بندرعباس و منطقه گچین و شرق بندرعباس تا تقاطع میناب و رودان و همچنین شهرستان های جاسک و سیریک در شرق استان را از نقاط تحت تاثیر ذرات گرد و غبار اعلام کرد.

به گفته مسیحی تازیانی امسال  ۲دستگاه سنجش آلایندگی ریزگردها در میناب و بندرلنگه نصب و راه اندازی خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها