فرماندار بندرعباس:

بندرعباس به شهر دستفروش‌ها تبدیل شده‌‎است



فرماندار بندرعباس ظهر امروز (13اردیبهشت ماه )در جلسه‌ی اتحادیه اصناف گفت: دستفروش‌ها بندرعباس را به یک شهر دستفروش تبدیل کرده‌اند که اصناف باید در این زمینه رسیدگی کنند.
به گزارش صبح ساحل، عزیزاله کناری ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان در جلسه امروز گفت: اولین نشست مشترک اعضا اتاق اصناف با فرمانداری است ، درسال جاری به صورت فصلی (3ماه یکبار) انجام می‌پذیرد. ویروس کرونا، عامل آسیب‌زننده در حوزه‌های اصناف بود، با وجود برنامه‌ریزی‌های زیادی که در دستور کار بود به تعطیلی کشانید. وی افزود: با وجود اینکه در دوهفته‌ی اخیر برخی بازارها باز شدند اما کرونا همچنان ادامه دارد و مردم باید فاصله‌گزاری‌اجتماعی را با توجه به نکات بهداشت‌فردی ، رعایت کنند . 
فرماندار بندرعباس گفت: شهرستان بندرعباس طبق آمارهای کلی دارای 42 اتحادیه در زیرمجموعه اتاق اصناف می‌باشد. همچنین حدود 1700 واحد صنفی در سطح شهرستان است که شامل 3تا4هزار واحد صنفی غیر مجازازجمله دستفروش‌ها  است. مسئولین باید دستفروش‌های ساماندهی‌شده‌یانشده در گچین بالا ، گچین پایین و بستانو را مدیریت کنند. حضور شمار زیادی وانت عرضه‌کننده کالاهای مختلف، فعالیت بدون مجوز برخی‌از واحدها شکل ناهماهنگی  در اصناف ایجاد کرده‌است و می‌توان گفت شهرستان به شهر دست‌فروش‌ها تبدیل کرده‌است. بازرسان اتحادیه‌ها با اقتدار فعالیت ‌می‌کنند تا کمتر کسی بتواند در این حوزه تخلف کند. مواردی که اتحادیه اصناف باید همواره به آن توجه داشته باشند ؛
 1. ساماندهی صنوف مختلف در حوزه‌های اتحادیه 
2.نظم‌بخشی به فعالیت‌ها
3.سرعت در صدور مجوزها
4.جلوگیری از فعالیت واحدهای فاقد مجوز
تمامی مسئولان در تلاش هستند تا  اتحادیه‌های ازبین رفته را برگردانند تا کنترل بیشتری بر روی قیمت‌ها داشته‌باشیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها