میرهاشم خواستار فرماندار بندرخمیر:

سال جدید، رفع مشکل آب وبهبود راه های خمیر در اولویت است



شهرستان بندرخمیر شهرستانی مستعد از لحاظ گردشگری
به گزارش صبج ساحل،  میرهاشم خواستار فرمانداربندرخمیر در دومین نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت:در سال گذشته ۹۹ طرح و پروژه در حوزه عمران و توسعه شهری و روستایی، آموزشی ، آبخیزداری ، بهداشت و درمان ، ورزش، اشتغالزایی،کشاورزی و غیره با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال در شهرستان کلنگ زنی و به بهره برداری رسید و در تخصیص اعتبارات در سالجاری به اداراتی است که توانسته اعتبارات را جذب و فعالیت مضاعف داشته باشند.
وی افزود:یکی از اولویت های امسال در شهرستان در حوزه راه می باشد و در این زمینه به جد پیگیر هستیم تا مشکلات در حوزه ی راه و محور های مواصلاتی اصلی مرتفع نماییم.
او در ادامه از افتتاح محور بندرخمیر بندرعباس در هفته‌ی دولت خبرداد و گفت:یکی از موضوعات مورد پیگیری در شهرستان در حوزه راه ،تکمیل پروژه محور بندرخمیر به بندرعباس می باشد که با افتتاح این محور در هفته دولت، ۱۵ کیلومتر فاصله ی بندرخمیر به بندرعباس کوتاه تر خواهد شد.
این مسوول همچنین گفت:یکی دیگر از اولویت های ما در شهرستان، کاهش مشکلات آبی در شهرها و روستاهای شهرستان می باشد که خوشبختانه طی یک سال اخیر در این حوزه خوب کار شده است.
وی همچنین گفت:افتتاح فاز اول بلوار ساحلی بندرخمیر ،افتتاح جاده قدیم خمیر به بندرعباس ، افتتاح ۶۴ واحدی شهرک جیهون، فاز اول بام بندرخمیر از جمله پروژه های است که امسال در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
میرهاشم خواستار در ادامه بیان داشت: پروژه هایی دیگری از قبیل
راه اندازی درمانگاه تخصصی شبانه روزی تامین اجتماعی،احداث کتابخانه و نگارخانه و پلاتو بندرخمیر، احداث منبع ذخیره آب بندرخمیر، ایجاد خوابگاه ورزشکاران ، استقرار اداره ثبت اسناد و املاک و تعزیرات ، توسعه و افزایش رشته های دانشگاهی مرتبط به شهرستان و جابجایی ۲۰۰ خانوار زیر کوه در شهر رویدر،تکمیل دانشگاه آزاد خمیر،ارتقاء تخت بیمارستان خمیر و همچنین ساخت درمانگاه تامین اجتماعی ،در کنار چندین طرح و پروژه در مناطق شهرستان در حال تکمیل و پیگیری می باشد.
میرهاشم خواستار بیان داشت:شهرستان بندرخمیر به دلیل موقعیت خاص و استراتژیک و با توجه به نزدیکی به دریا و همجواری با معادن سرشار باید در ایجاد اشتغال پیشگام باشد.
وی همچنین گفت:در ایجاد اشتغال باید توجه به نیروی های متخصص و جوان بومی در اولویت باشد.
فرماندار شهرستان تصریح کرد: بندرخمیر دارای ۲۹ معدن فعال است و در حوزه ی مواد معدنی و کشاورزی رتبه برتر استان را دارا می باشد.
وی ادامه داد:در سال ۹۸
۲/۸ میلیون تن سنگ گچ و فراورده های گچی، ۷۶ هزار تن سیمان و کلینکر و ۴۰ هزار تن گوجه فرنگی به کشورهای همسایه صادر شده است.
ایشان ادامه داد:در حوزه ی کشاورزی علی رغم مشکلات فراوان کشاورزان عملکرد خوبی داشته و تولید محصولات کشاورزی شهرستان در سال گذشته ۸۲ هزار تن بوده است.
وی همچنین گفت: درسال گذشته شش تفاهم نامه درحوزه کشاورزی با همکاری دانشگاه پیام نور منعقد شده و اجرایی می شود.
خواستار بیان داشت:این شهرستان در حوزه ی دریایی دارای ۲۰ کیلومتر مرز دریایی می باشد که با افتتاح اسکله و مجتمع بندری خمیر و با وجود معادن و ظرفیت های کشاورزی، شاهد اشتغال و رونق کسب و کار در شهرستان خواهیم بود.
خواستار در بخشی از سخنان خود به عملکرد سه ماهه شهرستان در زمینه بیماری کرونا پرداخت و اذعان داشت:در روزهای اول شیوع کرونا در کشور، بندرخمير هیچ موردی نداشته است.
خواستار افزود:مردم  و خیرین در کنار مسولیت و نیروهای بسیج در کمپین مبارزه با کرونا اقدامات قابل تحسین انجام دادند.
وی با اشاره به کاهش رعایت مردم پس از اعلام وضعیت سفید در شهرستان گفت: متاسفانه پس از اعلام وضعیت سفید مردم مراعات کمتری در این بهداشتی و پیشگیری از کرونا داشتند که در صورت ادامه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، روند بیماری کرونا در شهرستان رو به افزایش خواهد شد.
 عالی ترین مقام دولت شهرستان در ادامه گفت: متاسفانه در زمان شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل دچار آسیب شدند که بعضی از مشاغل کمک های بلاعوض دریافت کرده و برخی از اصناف به اداره کار معرفی شده اند.
وی همچنین گفت:در سه ماه شیوع ویروس کرونا،
تعداد ۲۸۳۰ مورد بازرسی مشترک از واحد های صنفی انجام شده که 
۱۲۶ مورد تخلف صنفی ثبت و ۱۱ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال متخلفین صنفی جریمه شدند.
وی همچنین گفت:در این راستا برای سهولت کار مردم ، اداره تعزیرات در شهرستان مستقر خواهد شد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها