ضدعفونی هدفمند اماکن عمومی/ مردم ضمن رعایت فاصله گذاری، حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند



استاندار هرمزگان گفت: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان نشان می‌دهد که باید بسیار بیشتر از گذشته فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها و اصول بهداشتی را رعایت کنیم تا انتقال این بیماری کاهش پیدا کند.

به گزارش صبح ساحل، دکتر فریدون همتی پس از حضور از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به تصمیمات این ستاد در خصوص برنامه‌های روز جهانی قدس، نماز عید سعید فطر، فعالیت‌های ورزشی و دانشگاه‌ها، عنوان کرد: این موارد متناسب با شرایط استان هرمزگان در کمیته‌های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بررسی تا تصمیمات نهایی در این خصوص در استان اتخاذ و اعلام شود.

وی با اشاره به شیوع بیشتر بیماری کرونا طی دو هفته اخیر در استان هرمزگان، افزود: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان نشان می‌دهد که باید بسیار بیشتر از گذشته فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها و اصول بهداشتی را رعایت کنیم تا انتقال این بیماری کاهش پیدا کند.

استاندار هرمزگان افزود: اگر همه مردم بهداشت فردی، خانوادگی و اجتماعی را رعایت کنند، شیوع بیماری کرونا کمتر خواهد شد و از همه مردم استان می خواهیم تا ویروس کرونا را جدی بگیرند و توصیه ما به افرادی که ضرورت ندارد از خانه بیرون بیایند، ماندن در خانه و رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در فعالیت ها و کاهش ترددهای غیر ضروری است.

همتی با اشاره به افزایش ظرفیت و توان آزمایشگاهی در استان، تصریح کرد: این امر موجب شده تا افراد مبتلا به کرونا که فاقد علائم بیماری هستند، بسیار بیشتر از گذشته شناسایی شوند و از این طریق با رعایت توصیه ها و تاکیدات، سلامت خود، خانواده و جامعه را حفظ کنند.

وی همچنین با تأکید بر اینکه ضدعفونی اماکن عمومی باید بیشتر و به شکل هدفمند صورت گیرد، خاطرنشان کرد: مردم برای فعالیت‌های بیرون از خانه، ضمن رعایت فاصله گذاری، حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند و شستشوی منظم دست ها نیز باید انجام شود.

استاندار هرمزگان از تلاش های مجموعه پزشکان، پرستاران، کادرهای درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در راستای شناسایی و درمان بیماران مبتلا به کرونا در این استان، تشکر و قدردانی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها