کاهش ۳۰ درصدی میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران طی ۳ ماه



به گزارش صبح ساحل، در حالی که سرعت اینترنت در دنیا به واسطه تلاش اپراتورها برای ارتقای خدمات در دوران قرنطینه بهبود پیدا کرده، بر اساس شاخص Ookla میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران در بازه ۳ ماهه با حدود ۶ مگابیت بر ثانیه کاهش همراه بوده. این افت ۳۰ درصدی باعث سقوط ۱۸ پله‌ای کشور در رده بندی جهانی شده است.

Ookla هر ماهه بر اساس صدها میلیون تست کاربران فهرستی از میانگین سرعت اینترنت کشورهای مختلف را تهیه می‌کند. بر اساس جدیدترین فهرست که مربوط به ماه اپریل است، امارات متحده عربی از رتبه اول میانگین سرعت اینترنت موبایل به رتبه چهارم سقوط کره و رده‌های اول تا سوم در اختیار کره، قطر و چین است. امارات سه ماه قبل برای اولین بار توانسته بود کره جنوبی را از نظر میانگین سرعت اینترنت موبایل پشت سر بگذارد.

کره جنوبی در اپریل میانگین سرعت دانلود ۸۸.۰۱ مگابیت در ثانیه با موبایل را ثبت کرده تا در صد فهرست جای بگیرد. طی این مدت میانگین سرعت جهانی دریافت محتوا از طریق موبایل ۳۰.۸۹ مگابیت در ثانیه بوده که از این نظر ایران با سرعت ۲۵.۲۴ مگابیتی پایین‌تر از متوسط جهانی قرار دارد.
این میزان نسبت به سه ماه قبل کاهشی ۲.۰۶ مگابایتی را تجربه کرده اما رتبه ایران نسبت به ماه گذشته هفت پله ارتقا پیدا کرده. از طرف دیگر عربستان سعودی و کویت به ترتیب با سرعت ۵۵.۷ و ۳۹.۶۵ مگابیتی صعودی ۱۰ و ۸ پله را در رده بندی جهانی ثبت کرده‌اند.
از نظر اینترنت ثابت نیاز مبرم به ارتقای پهنای باند به واسطه دورکاری بسیاری از شاغلین و آموزش از راه دور دانشجویان و دانش آموزان باعث بهبود میانگین جهانی نسبت به سه ماه قبل شده است. در عین حال میانگین سرعت دانلود با اینترنت ثابت در ایران از ۱۸.۳۷ سه ماه پیش به ۱۲.۷۲ مگابیت بر ثانیه رسیده که به معنی افت ۳۰ درصدی است.
هرچند رتبه ما نسبت به ماه قبل ۱۱ پله بهتر شده اما نسبت به ژانویه با سقوطی ۱۸ پله‌ای بین ۱۷۶ کشور جایگاهی بهتر از ۱۴۱ را در اختیار نداریم.

در رده بندی اینترنت ثابت سنگاپور، هنگ کنگ و تایلند به ترتیب با سرعت دانلود ۱۹۸.۴۶، ۱۷۶.۷۰ و ۱۵۹.۸۷ مگابیت بر ثانیه رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند.

در منطقه خاورمیانه هم قطر با سرعت دانلود ۱۰۲.۶ مگابیتی حرف اول را می‌زند و با ۴ پله ارتقا در جایگاه ۲۶ جهان ایستاده است. کویت و عربستان هم به ترتیب با سرعت دانلود ۷۵.۹۷ و ۶۲.۳ مگابیت از کشورهای پیشرو در منطقه بوده و رتبه‌های ۴۰ و ۴۸ جهان را در اختیار دارند. میانگین سرعت ثابت طی این مدت ۷۴.۷۴ مگابیت در ثانیه بوده است.

منبع: دیجیاتو

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها