متادون مخدری کشنده با قیمتی اندک



متادون یک نوع ماده مخدر اعتیاد آور است که منجر به بروز اتفاقات ناگواری برای مصرف کننده آن می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، متادون از مواد شیمیایى در آزمایشگاه به دست مى‌آید و یک ماده مخدر مصنوعى است که در جنگ دوم جهانى به علت کمبود مرفین براى تسکین مجروحان به وسیله آلمانى‌ها ساخته شد.

متادون خود یک ماده اعتیادآور قوى است و اثرات آن تا حدى شبیه به مرفین است، با این تفاوت که پس از مصرف، مدت بیشترى طول می‌‏کشد تا اثرات آن ظاهر شود و به مدت طولانى ‏تر در بدن باقى می‌ماند.

درصد بالایی از سوانح خیابانی که منجر به حوادث ناگواری می‌شود، پرخاشگری‌ها، خشونت‌ها یا نداشتن هوشیاری، ناشی از مصرف خودسرانه متادون است که متأسفانه در بازار آزاد با قیمتی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان  عرضه می‌شود.

شخص مصرف کننده متادون سعی می‌کند در جریان ناملایمات و ناخوشی‌های زندگی با مصرف این مخدر خود را تثبیت و روحیه بدش را بهبود بخشد که این مسیر بسیار پر خطر است و باعث بروز مشکلات زیادی در فرد می‌شود.

سوء مصرف‌ این ماده مخدر در برخی از موارد سبب اوردوز و مرگ افراد می‌شود و دارویی کشنده و مسموم کننده به حساب می‌آید که موجب اختلالات کبدی و مشکلات تنفسی هم می‌شود.

محمدجواد گل سیبی مشاور و درمانگر اعتیاد مطالبی را در خصوص ماده مخدر متادون گفت: متادون مانند هروئین اعتیادآور است و اشخاصی که این مخدر را مصرف مى‌کنند، بدون شک نسبت به برخى اثرات آن تحمل پیدا می‌کنند و در صورتى که  به شکل منظم متادون  دریافت نکنند، دچار علائم ترک و خماری مى‌شوند.

این درمانگر اعتیاد تصریح کرد: متادون یک داروى بسیار قوى است و مى‌تواند براى اشخاصی که آن را به طور منظم دریافت و مصرف نمى‌کنند فوق العاده خطرناک باشد و  حتى دوزهاى بسیار پائین آن  نیز مى‌تواند براى کودکان کشنده باشد.

گل سیبی با اشاره به مرگ آور بودن متادون گفت: اختلالات فکری و روحی از اثرات این مخدر است،  به همین دلیل مصرف آن در هنگام رانندگی و سایر کارهایی که  به تمرکز زیادی نیاز  دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، همچنین به علت مرگ آور بودن متادون بهتر است از غذاها و داروهای حاوی الکل دوری شود و  به علت اعتیاد آور بودن آن، بدون دستور پزشک از آن استفاده نشود. مصرف بیش از اندازه این ماده مخدر باعث ورم کردن پوست صورت، خواب‌ آلودگی، احساس سرگیجه، اضطراب و کاهش میل جنسی می‌شود.

او در پایان گفت: علاوه بر مشکلات جسمی و فیزیولوژیک، مصرف کنندگان متادون در بیشتر مواقع دارای مشکلات بسیار روانشناسی و روانپزشکی هستند که در عملکرد جنسی این افراد نیز تأثیر سوء دارد. از عمده ترین این مشکلات می‌توان به اضطراب، افسردگی، اختلاف با همسر، خانواده و اجتماع و مشکلات اقتصادی اشاره کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها