سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان خواستار برخورد جدی با صیادان غیرمجاز شد



معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات ایران با اشاره به جایگاه صید و صیادی استان هرمزگان گفت: ساماندهی وضعیت صید و صیادی استان هرمزگان با جدیت پیگیری شود.

به گزارش صبح ساحل، سید پرویز محبی صبح امروز(سوم خردادماه) در نشست با مدیرکل  و معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان، فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین شیلات هرمزگان، با اشاره به وضعیت صید و صیادی استان هرمزگان و همچنین جایگاه مطلوب استان هرمزگان در حوزه صید و صیادی کشور گفت: بدون شک صید و صیادی در استان هرمزگان از اهمیت ویژه ایی برخوردار است که باید به شکل ویژه ایی و با حساسیت خاص مسائل و مشکلات آن تا مرتفع شدن پیگیری شود.
وی با بیان اینکه صید غیر مجاز   به عنوان یک آفت برای صید و صیادی استان مطرح است گفت: تشکیل شورای یگان حفاظت منابع آبزیان ، تشکیل کمیته های تخصصی صید و صیادی، تشدید در برخود با متخلفین حوزه صید و صیادی، تاکید بر بهره گیری بیشتر از قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی و … می تواند نقش مهمی در ساماندهی صید و صیادی استان داشته باشد.
محبی استفاده از ظرفیت ها و تعاملات خوب دریابانی ، استانداری ، سپاه و دستگاه قضا را فرصتی مغتنم برای برچیده شدن تخلفات صیادی در استان هرمزگان  در چارچوب قوانین و مقررات خواند و عنوان کرد: وضعیت موجود نیازمند حمایت های بیش از پیش از این مجموعه در برخورد با عاملین هر نوع صید غیر مجاز و تخلف است و این موضوع نیازمند ایجاد یک تفاهم و تعامل سازنده در سطح کشور و استان برای برخورد در چارچوب قوانین حفاظت از منابع آبزیان کشوراست.
معاون صید و بنادرماهیگیری شیلات ایران استفاده از فن آوری نوین و نصب سامانه های پایشی بر روی شناورهای صیادی را لازمه تحقق صید اصولی و پایدار خواند.
در ادامه سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان با اشاره به برخورداری از  دو هزار و ۳۰۰  کیلومتر نوار ساحلی(باجزایر)  و  مزیت بهره گیری توام از خلیج فارس و دریای عمان، ظرفیت ویژه ایی برای صید و صیادی استان رقم زده است گفت :برخورداری و حفاظت از چنین ظرفیتی نیازمند نیروی انسانی لازم ، منابع مالی و تجیهزات برای حفاظت از منابع آبزیان و مراقبت از منافع ملی و جامعه صیادی است.
عبدالرسول دریایی  در خصوص صید غیر مجاز تصریح کرد: جامعه صیادی استان و شیلات خواهان برخورد جدی و قاطعانه با این معضل است چرا که نه تنها به جامعه صیادی آسیب میزنند بلکه نسل آبزیان را منقرض و آرامش روانی جامعه را نیز برهم می زنند.
وی با اشاره به برخورداری استان از چهار هزار و ۵۰۰ فروند شناور و بالغ بر ۳۲ هزار نفر صیاد در  دوهزار و ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی  گفت: منابع انسانی و تجهیزات شیلات هرمزگان برای رصد شناورهای قانونی هم کافی نیست ،چه برسد به هجمه عظیم تخلفات شناورهای بی هویت و متخلف ، بدون شک این مهم ورود و حمایت قانونی همه مسئولان استانی و کشوری مرتبط را طلب می کند و نیاز به حمایت مادی ومعنوی از یگان حفاظت شیلات استان لازم و ضروری است.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها