بازسازی ۲۶۳ مدرسه آسیب دیده از سیل جنوب کرمان



معاون فنی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه ۲۶۳ مدرسه در جنوب کرمان بر اثر سیل‌ آسیب دیده اند، از بازسازی و تحویل این مدارس تا مهر و بهمن به آموزش و پرورش خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، داریوش ورناصری، معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در سفر دو روزه خود به کرمان بعد از بازدید از پروژه‌های نوسازی مدارس در شرق استان، صبح امروز از پروژه‌های جنوب استان کرمان در شهرستان‌های رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان بازدید کرد.

ورناصری هدف از بازدید خود در جنوب استان کرمان  را بازدید از مدارس آسیب دیده در سیل دی ماه ۹۸ و فروردین ۹۹ عنوان کرد و افزود: مدارس آسیب دیده در سیل جنوب کرمان ۲۶۳ مدرسه بوده که برنامه داریم در مهر و بهمن ۹۹ پروژه‌های سیل را تحویل آموزش و پرورش دهیم.

 او بیان داشت: در جنوب کرمان شهرستان رودبار با بیش از ۲۶ هزار نفر دانش آموز و بروز حوادث غیرمترقبه نظیر سیل، محرومیت‌هایی وجود دارد، به همین منظور ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مدارس آسیب دیده در سیل و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا به استان کرمان تخصیص یافته است.

ورناصری همچنین اهداف دیگر سفر خود را به جنوب کرمان بازدید از روند پیشرفت پروژه‌های در دست اجرا، بازدید از پروژه‌های آسیب دیده در سیل، بازدید از پروژه‌های استاندارد سازی سرمایشی و گرمایشی و ... را عنوان کرد و گفت: با توجه به اجرای ۶۰ پروژه با ۲۱۵ کلاس درس، ساخت مدارس جدید را در دستور کار داریم.

سیدمحمد واعظی نژاد، مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان که در این بازدید ورناصری را همراهی می‌کرد، در حاشیه بازدید‌ها گفت: در سیل جنوب کرمان ۳۶۰ میلیارد ریال به مدارس رودبار جنوب خسارت وارد شده است.

او  تصریح کرد: ۶۸ مدرسه در سیل رودبار جنوب آسیب دیده اند که ۷ پروژه تخریب شده و بازسازی می‌شود و ۶۱ پروژه تعمیر می‌شوند.

عضو شواری آموزش و پرورش استان کرمان در رابطه با پروژه‌های در دست اجرای رودبارجنوب گفت: ۱۳ پروژه در رودبار داریم که با اتمام این پروژه‌ها، ۲۶ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

او در زمینه پروژه‌های شهرستان قعله گنج گفت: در این شهرستان ۱۹ پروژه در دست اجرا داریم که ۸۸ کلاس درس با پایان یافتن پروژه‌ها تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

واعظی نژاد با اشاره به بروز خسارت سیل به مدارس قلعه گنج، گفت: در سیل جنوب کرمان، ۲۲ مدرسه آسیب دید که یک پروژه تخریب شده و نوسازی می‌شود و ۲۱ پروژه تعمیر می‌شوند.

او در رابطه با تعمیر مدارس آسیب دیده در سیل بیان داشت: هنگامی بحث تعمیر پیش می‌آید در ذهن‌ها تعمیر جزیی و سطحی تداعی می‌شود، در حالی که تعمیر مدرسه به صورتی است که یک باب مدرسه نو و به روز تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها