حریق ناشی از کولر اسپیلت در کوی نیایش بندرعباس، حادثه آفرید؛

پیرمرد قربانی اتصال برق



آتش سوزی بر اثر اتصالی برق  کولر در منزلی در کوی نیایش، باعث مرگ مرد 70 ساله شد و دو نفر دیگر را راهی بیمارستان کرد.

صبح امروز افرادی در کوی نیایش  با دیدن دود سیاه غلیظی که از پنجره طبقه پنجم ساختمانی خارج می شد  بلافاصله با شماره 125 تماس گرفتند و آتش نشانان را در جریان این موضوع قرار دادند.تیم آتش نشانی از ایستگاه 4 پس از رسیدن به ساختمان 5 طبقه ، به محل حادثه رفتند  که  به علت بازنکردن درب توسط ساکنان خانه ، مجبور به شکستن درب شدند . حریق از سمت کولر اسپلیت شروع شده ، اتاق پذیرایی را در بر گرفته و در حال پیشروی بود که آتش نشانان متوجه شدند زن  و مرد مسن و با یک دختر جوانی در اتاق دیگری در خواب هستند. بلافاصله به سمتشان رفتند. مرد حدود 70 ساله به علت استنشاق دود دچار خفگی شده و جان سپرده بود و همسر 50 ساله و دختر 23 ساله این مرد نیز حالشان خوب نبود.

 

نجات مادر و دختر از مرگ

معاون عملیات سازمان آتش نشانی بندرعباس با بیان اینکه در ساعت 7و 13 دقیقه صبح شنبه دهم خردادماه جاری طی تماس با مرکز 125،  آتش سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در بلوار امام حسین(ع) کوی نیایش  اطلاع داده شد گفت: بر اساس این گزارش که توسط همسایگان به مرکز 125 اعلام شده بود، تیم عملیاتی آتش نشانان از ایستگاه شماره 4 به محل اعزام شدند و کمتر از 3 دقیقه به محل رسیدند.

سر آتش یار حسن امینی، علت این حریق را  اتصالی برق کولر اسپیلت ذکر کرد و ادامه داد: در این آتش سوزی یک مرد دچار خفگی ناشی از دود حریق شده وپس از آن فوت نموده بود و دو نَفر (همسر و فرزند) توسط اکیپ امدادی آتش نشانان نجات یافتند و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی پایان عملیات اطفا حریق را در ساعت هشت و 21 دقیقه صبح خبر داد و اظهار داشت: در این حادثه ،حریق به واحدهای دیگر این ساختمان سرایت نکرده بود.

45آتش سوزی منزل  در طی یک ماه

«در اردیبهشت ماه گذشته 45  واحد مسکونی در بندرعباس دچار حریق شد که 28 مورد آن بر اثر اتصالی برق بوده است».معاون عملیات سازمان آتش نشانی بندرعباس با تایید این خبر گفت:16مورد آتش سوزی ها منزل بر اثر گاز ، 5 مورد مواد نفتی و 110 مورد نیز سایر موارد رخ داده است. امینی عامل77 مورد حریق منازل در این مدت ذکر شده را  عمدی، 63 مورد غیر عمدی و 19 مورد را نامعلوم دانست.  وی 15 مورد  نقص فنی ،46 مورد  سهل انگاری، 22 موردعدم ایمنی و 76 مورد سایر موارد را از علت های ایجاد حریق عنوان داشت. به گفته  امینی در اردیبهشت ماه گذشته ، بر اثر آتش سوزی منازل، 3 نفر مصدوم شدند، یک نفر فوت شد و 2 نفر نیز نجات یافتند.

منتشر شده: 1
Shayan
۱۰ خرداد ۱۳۹۹
فیلم برای این حادثه موجوده، صفحه اینستاگرام mr_desafiador
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها