رئيس اتاق اصناف هرمزگان عنوان كرد:

رفع تبعيض درآمدي كسبه هرمزگان با يكسان سازي ساعت فعاليت بازار



رئيس اتاق اصناف مركز هرمزگان، يكسانسازي ساعت فعاليت مجتمع هاي تجاري استان با بازار را راهكار رفع تبعيض درآمدي كسبه اعلام كرد و گفت: طبق مصوبه اتاق اصناف ايران فعاليت مجتمع هاي تجاري با نظر اتاق هاي اصناف استانها و تاييد استانداران خواهد بود.

به گزارش صبح ساحل، عبدالمجيد جلالي ظهر امروز در نشست هم انديشي با مديران مجتمع هاي تجاري با حضور معاون بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ضمن تاكيد بر ضرورت رعايت پروتكل هاي بهداشتي در فعاليت صنفي مجتمع ها اظهار داشت: سلامت جاني شهروندان و پيشگيري از شيوع ويروس كرونا به فعاليت صنفي و اقتصادي ارجحيت دارد.
وي در ادامه با اشاره به مطالبات مديران مجتمع هاي تجاري هرمزگان براي يكسان سازي ساعت فعاليت بازار افزود: متاسفانه تفاوت ساعت فعاليت  بازار قديم با مجتمع هاي تجاري و تجمع شهروندان پس از تعطيلي مراكز تجاري در بازار قديم خود عاملي براي افزايش آمار ابتلا به بيماري است.
جلالي همچنين به مصوبه جديد اتاق اصناف ايران در خصوص ساعت كار مراكز خريد اشاره كرد و بيان داشت: مجتمع هاي تجاري هرمزگان با نظر اتاق اصناف و تاييد استاندار فعاليت مي كنند


رعايت پروتكل شرط فعاليت صنوف در هرمزگان



ماشالله مريدي مسوول بهداشت محيط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان نيز در ادامه اين نشست با تقدير از همكاري بازاريان و اتاق اصناف هرمزگان در حوزه پيشگيري از شيوع ويروس كرونا گفت: تعطيلي واحدهاي صنفي و همكاري كسبه با اين طرح، ستاد مقابله با كروناي استان را در راستاي اجراي دستورالعملهاي صادره مساعدت كرد.
وي در ادامه با بيان اينكه بازار و به خصوص مجتمع هاي تجاري استان به دليل سربسته بودن مكان آماده اي براي انتقال ويروس كرونا است تاكيد كرد: رعايت پروتكل هاي بهداشتي مهمترين اصل و شرط فعاليت فعاليت كسبي در استان است.
مريدي ادامه داد: شرايط پيش روي استان در روزهاي آتي با توجه به افزايش آمار مبتلايان بيماري كرونا در سراسر استان هرمزگان بسيار سخت خواهد بوددر همين راستا، رعايت فاصله اجتماعي و فيزيكي و استفاده از ماسك و دستكش در بازار و مجتمع هاي تجاري بهترين راهكار براي كاهش آمار ابتلا به ويروس كرونا است.
وي با تاكيد بر تلاش براي يكسان سازي ساعت فعاليت بازار افزود: بنده با نظر رئيس اتاق اصناف بندرعباس نسبت به يكسان سازي ساعت فعاليت بازار قديم و مجتمع هاي تجاري شهر موافق هستم اما اين را در نظر داشته باشيد سلامت جمعي و كاهش ريسك ابتلا به كويد ١٩ در اولويت برنامه هاي دانشگاه و تمامي اعضاي ستاد كرونا است.



رعايت پروتكل بهداشتي در مجتمع هاي تجاري امري اجتناب ناپذير است



مسعود محمدشاهي نائب رئيس اتاق اصناف مركز استان هرمزگان نيز در ادامه اين نشست با تشكر از مديران مجتمع هاي تجاري بابت رعايت پروتكل هاي بهداشتي اظهارداشت: بنده به جهت ارتباط نزديكي كه با فعالان صنفي و كسبه مجتمع هاي تجاري دارم، مشكلات موجود در اين بخش را لمس مي كنم.
وي ادامه داد: عليرغم اينكه رعايت اصول بهداشتي و پروتكل ها در مجتمع هاي تجاري امري اجتناب ناپذير است اما بايستي به اين امر هم توجه داشت كه با توجه به تعطيلي هاي طولاني و كاهش ساعت فعاليت، كسبه براي پرداخت شارژ و اجاره بهاي محل كسب خود عاجز هستند.

وي با انتقاد از نامناسب بودن ساعت كاري فعاليت مجتمع هاي تجاري بيان داشت: ما بدنبال افزايش ساعت كاري نيستيم، در شهرهايي نظير بندرعباس كه از آب و هواي گرم و مرطوب برخوردارند حضور مردم در بازارها بيشتر در شب اتفاق مي افتد و بايستي به اين موضوع توجه داشت.

امكان تعطيلي بازار با بي توجهي به كسبه به پروتكل هاي بهداشتي



محمدعباسي معاون بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان نيز در ادامه با تشكر از بازاريان و اتاق اصناف بيان داشت:
با توجه به اينكه از مراكز تجاري با توجه به شرايط آب و هوايي استقبال بيشتري مي شود بايستي تمركز و توجه ما در حوزه بهداشتي به اين مراكز بيش از پيش باشد.
وي ادامه داد: بازار به لحاظ ازدياد مراجعات شهروندان از اهميت بالايي در ستاد مقابله با كرونا قراردارد.
عباسي با بيان اينكه هرمزگان متاسفانه سير صعودي آمار مبتلايان به كرونا را در پيش گرفته است افزود: تشديد نظارتها و اقدامات بازدارنده در بحث مقابله با كرونا اولين برنامه اتاق اصناف و سازمان صمت هرمزگان خواهد بود.
معاون بازرگاني داخلي صمت هرمزگان اظهارداشت: تغيير رفتار مردم در برخورد با كرونا علت اصلي افزايش آمار كرونا در هرمزگان به ويژه بازار است.
وي خودنظارتي و رعايت پروتكل در بازار را مهمترين گام براي پيشگيري از انتقال ويروس كرونا دانست و افزود:صنوف آسيب ديده از كرونا بايستي در سامانه هاي پيش بيني شده براي دريافت حمايت هاي دولتي اطلاعات خود را ثبت نمايند.
عباسي تاكيد كرد: آموزشهاي لازم در زمينه كرونا در بازار به شيوه هاي مختلف انجام شده و اطلاع رساني ها و نظارتها نيز در اين خصوص تدارم دارد.
وي از تشكيل كميته نظارت روزانه بر بازار و مجتمع هاي تجاري در سازمان صمت خبرداد و افزود: در همين راستا محيط هاي مراكز تجاري به صورت روزانه ضدعفوني شود، استفاده از ماسك و دستكش در واحدهاي صنفي اجباري گردد، واحدهاي صنفي به صورت روزانه ضدعفوني و از ورود شهروندان بدون ماسك و دستكش به مراكز تجاري جلوگيري شود.
معاون تجارت داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اعلام كرد: ماسك را با قيمت مصوب در اختيار مجتمع هاي تجاري قرار داديم تا براي اجراي اين طرح مشكلي وجود نداشته باشد.
عباسي تاكيد كرد: اين موضوع را بايستي به عرض برسانم كه اگر خودنظارتي توسط خودمان انجام نشود قطعا از مراجع بالادستي براي ما تصميم گرفته خواهد شد و اين اختيارات به دانشگاه علوم پزشكي داده شده است كه اگر در اجرا و رعايت پروتكل هاي بهداشتي اغماض داشته باشيم با فرد و مجموعه خاطي برخورد قضايي گردد.
وي در بخش پاياني سخنان خود اذعان داشت: در نهايت اگر چنانچه اين اقدامات اجرايي نگردد و اصول بهداشتي و دستورالعمل ها رعايت نشود، امكان تعطيلي مجدد بازارها وجود دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها