۲۹۰ بنگاه آسیب دیده در هرمزگان برای دریافت تسهیلات کرونا معرفی شدند



به گزارش صبح ساحل، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان روز شنبه  اظهار داشت: این کمک‌ها در ۲ مرحله به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا پرداخت می‌شود که مرحله اول هفته سوم خرداد و مرحله دوم یک ماه پس از آن است.

هادی ابراهیمی ادامه داد: این تسهیلات به ازای هر نیروی شاغل بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و برای بنگاههایی که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند به ازای هر نفر شاغل بیمه شده 160 میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: این حمایت برای رسته‌های شغلی در بنگاه‌هایی است که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا بر آنها تحمیل شده است و دارای لیست پرداخت حق بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند.

  به گفته این مسوول، ۲ هزار و ۱۸۰ نفر در این بنگاه‌ها مشغول به کار هستند و تسهیلات حمایتی کرونا تنها به بنگاه‌هایی داده می‌شود که کد دارای کارگاهی بوده، از سال گذشته تاکنون فعال بوده و نیروهای کار را تعدیل نکرداند.

 با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارها و مشاغل تحت تاثیر این بحران، با رکود و حتی تعطیلی مواجه شدند که در چنین شرایطی پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاستهای دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاهها و صیانت از نیروهای کار است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها