معاون فروش و خدمات برق مشترکین توزیع نیروی برق هرمزگان:

افزایش 4.5 درصدی مصرف برق خانگی / برق سازمان‌ها بعد از 13:30 رصد می شود



معاون فروش و خدمات برق مشترکین توزیع نیروی برق هرمزگان  در نشست باخبرنگاران گفت: 4.5 درصد افزایش مصرف داشته‌ایم و هرمزگان نیم درصد از پیک مصرف برق عبور کرده است.

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حاجی‌زاده، معاون فروش و خدمات برق مشترکین توزیع نیروی برق هرمزگان در  نشست صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مصرف شبکه‌ای توزیع برق استان هرمزگان در یک تیرماه 2 هزار و 179 مگاوات است، در مقایسه با سال گذشته 4 و نیم درصد رشد مصرفی داشته‌ایم و در بعضی از مناطق استان به دلیل شرایط آب‌وهوایی این میزان به 8 درصد هم رسیده است. در حال حاضر میزان سقف تعیین‌شده برای پیک مصرف برق، 2 هزار و 168 مگابایت است که هرمزگان نیم درصد بالاتر از سقف همیشگی شرکت توانیر حضور داریم. این نشان‌دهنده ضعف در این نقاط است. تعداد مشترکین 710 هزار و 518 در هرمزگان وجود دارند و از این تعداد 580 هزار و 916 را مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند که 68 درصد از مشترکین را تشکیل می‌دهند، همچنین 82 هزار و192 مشترکین تجاری که حدود 11 و نیم درصد مشترکین هرمزگان هستند، 35 هزار و 279 مشترکین اداری حدود 4 و نیم درصد از اشتراکات هرمزگان، 2 هزار و 429 مشترک کشاورزی و درنهایت 9 هزار و 702 مشترک صنعتی در استان حضور دارند. با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ظرفیت‌هایی که در تابستان وجود دارد استفاده می‌شود و سعی در کمتر شدن اشکالات برقی خواهیم داشت. در سال ۹۸ تعداد ۲۴۷۰۰ متقاضی برقدار شده  و بر اساس بودجه مصوب، متعهد شده ایم در سال جاری تعداد ۲۶۰۰۰ هزار متقاضی را  برقدار نمائیم.

 

   

   68 درصد مشترکین برق را مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند   

  

حاجی‌زاده، در خصوص پیامدهای قبض سبز گفت: درگذشته بیش از 710 هزار قبض کاغذی به‌صورت ماهیانه صادر می‌شد و توزیع آن هزینه و مشکلاتی را به دنبال داشت، اما با حذف قبض‌های کاغذی در کل کشور و استفاده از قبض سبز، شروع دیگری در خدمات برق بوده است. بیش از 99 درصد از مشترکان، تلفن‌هایشان در سیستم ثبت‌شده است و ماهیانه به‌صورت الکترونیکی به اطلاع مشترکان می‌رسانیم. همچنین مشترکان برای پرداخت قبض می‌توانند از سایت شرکت توزیع و درگاه‌های اینترنتی اقدام نمایند. در ادامه وی افزود: یکی دیگر از خدمات الکترونیکی شرکت توزیع، این است که مشترکان قادر به دیدن کارنامه 20 ساله مصرف خود و چگونگی پرداخت قبض خود هستند، علاوه بر این خدمات شرکت توزیع برق در سایت شرکت توزیع قرارگرفته است و مردم برای مدیریت هزینه‌های خود و انجام کارها‌ی مربوطه به سایت مراجعه کنند.

حاجی‌زاده در خصوص مصرف برق اداره‌ها گفت: طبق مصوبه اعلام‌شده از سوی مدیریت بحران استانداری، ساعت ادارات کاهش یافت و شرکت توزیع برق موظف است بعد از ساعت 13:30 نسبت به مدیریت این ادارات اقدام کند تا فشاری به مصارف خانگی وارد نشود. همچنین ما موظف هستیم میزان مصرف ادارات و سازمان‌ها را بعد از 13:30 رصد کنیم و اگر مصرف آن‌ها کاهش نیافته باشد به قطع برق تا ساعت 17 اقدام و پس‌ازاین ساعت برق را وصل می‌کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها