بازگشایی سینماهای هرمزگان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: سینماهای استان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

 

به گزارش صبح ساحل، رضا کمالی زرکانی شب گذشته(هفتم تیرماه) در حاشیه بازدید از سینماهای شهرستان بندرعباس، گفت: بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بازگشایی سینماها در سراسر کشور، سینماهای استان هرمزگان نیز با حفظ پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی بیان کرد: بخش فرهنگ و هنر با شیوع بیماری کرونا، اولین حوزه ای بود که برای حفظ سلامت عموم مردم کلیه فعالیت های صنوف زیر مجموعه خود را تعطیل کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص نحوه بازگشایی سینما های استان، عنوان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی استان و قرار داشتن در پیک بیماری کرونا، بازگشایی سینما ها منوط به حفظ ضدعفونی کامل سینما، صندلی ها وسیستم های خنک کننده و حفظ فاصله اجتماعی و پذیرش بصورت نصف ظرفیت است.

کمالی زرکانی یادآور شد: برای محافظت از سلامت مردم تیمی از بازرسان برای بازدید از اماکن و صنوف فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده که بصورت مستمر سرکشی های لازم را انجام خواهند داد و از سوی دیگر اختیارات لازم به مدیران سینماها داده شده است که بر اساس حفظ سلامت عمومی نسبت به بازگشایی یا عدم بازگشایی اقدام کنند.

وی اظهار کرد: آموزشگاه های آزاد هنری نیز که فعالیت خود را از چندی قبل شروع کرده بودند نیز ملزم به پذیرش و آموزش هنرجو بصورت انفرادی و با حفظ کامل پروتکل های بهداشتی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در پایان گفت: هرچند بازگشایی بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر تابع اعلام وزارتخانه متبوع است اما با توجه به شرایط هرمزگان، تصمیم گیری ها و مصوبات ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا در اولویت است.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها