در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر بندرعباس با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شهردار بندرعباس مطرح شد:

مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس دهم، بزرگترین خیانت را به مردم کردند



صبح امروز ۸ تیرماه صد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با موضوع تعامل، هم اندیشی و تبادل نظر بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرمزگان پیرامون مشکلات شهر بندرعباس و مسائل مربوط به کرونا با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس و شهردار بندرعباس برگزار شد. در این جلسه اعضای شورا پیشنهادات و انتظارات خود را ارائه کردند و در پایان هم شهردار بندرعباس و نمایندگان مجلس به بیان نظرات خود پرداختند.

 مردم بندرعباس از تصمیمات دولتمردان ناراضی هستند

فاطمه جراره، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ابتدای جلسه گفت: اگر به جای بندرعباس شاهد این شیوع گسترده کرونا در تهران یا شهرهای بزرگتری بودیم، تصمیمات متفاوتی از سوی دولت گرفته می شد.

رئیس شورای ادامه داد: در فضای مجازی مردم گله مند هستند و انتظار دارند که منتخبین مردم در مجلس و شورای شهر اقدامی جدی برای پیشگیری از شیوع کرونا در بندرعباس انجام دهند.

وی افزود: این جلسه برای بررسی مشکلات شهر بندرعباس به ویژه در مقابله با شیوع کرونا و تعامل و هم اندیشی مجمع نمایندگان هرمزگان مجلس و اعضای شورای شهر بندرعباس تشکیل شده است..
این مقام مسئول در ادامه گفت: باید به راهکاری مناسب برای برون رفت از این وضعیت برسیم چون مردم بندرعباس از تصمیمات دولتمردان ناراضی هستند و با وجود پیگیری‌های نمایندگان تاکنون نتایج رضایت‌بخشی برای مردم ایجاد نشده‌است.

وی با بیان اینکه شهر بندرعباس در تامین تجهیزات و نیروی درمان با مشکلات جدی مواجه است، توضیح داد: دولت با پنهان کاری در ارائه اطلاعات مختلف حق و حقوق شهر بندرعباس را نادیده گرفته‌است و در مباحثی مانند مالیات بر ارزش افزوده و حق آلایندگی هم سهم شهر بندرعباس به صورت شفاف اعلام نمی شود..
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به عدم یکپارچگی مدیریت شهری بندرعباس، گفت: این موضوع سبب ضرر دیدن حقوق شهروندان بندرعباس شده است و به جای اینکه هر مسئولی بخواهد با سلیقه خود بندرعباس را اداره کند باید تصمیمات کارشناسی برای شهر بندرعباس گرفته شود.
وی در ادامه گفت: در موضوع طرح شوال از شهردار فضایی ایجاد شد که سبب ایجاد فاصله بین نمایندگان مجلس و شورا شد که این امر با تعامل و همفکری می‌توانست رخ ندهد و دغدغه نمایندگان مجلس هم مهم و ارزشمند است اما باید با تعامل بتوانیم مشکلات و دغدغه ها را مطرح کنیم تا نتایج مناسبی برای شهر بندرعباس داشته‌باشد.

جراره با بیان اینکه شهر بندرعباس یک شهر ساحلی است و برای تصمیم‌گیری در خصوص آن نیازمند یک مطالعات جامع است، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط کشور طوری است که باید از این ظرفیت‌های استان هرمزگان برای حل مشکلات اقتصادی بهره برد.

 

اهمیت بهره‌گیری از نخبگان در توسعه شهر بندرعباس

عباس امینی زاده، شهردار بندرعباس در این جلسه با تاکید بر تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌هایی برای بررسی تخصصی قوانین و استفاده از آن‌ها برای حل مشکلات موجود، گفت: اگر شاهد نارضایتی مردم از وضع موجود هستیم به دلیل وجود قوانینی است که هنوز اصلاح نشده است.


وی در ادامه افزود: شهر بندرعباس متعلق به همه مردم و شهروندان است و من آماده این هستم که در خدمت مجمع نمایندگان در مجلس و نخبگان شهر باشم تا از نظرات آن‌ها برای کاهش مشکلات شهر بهره ببریم.
این مقام مسئول  با بیان اینکه باید چارچوب عملیاتی برای مشکلات ایجاد و در سایه راهبری مناسب برای عملی شدن آن بهره ببریم، توضیح داد: موضوعات مطرح شده در جلسه امروز و بخشی دیگر از مشکلات را در کارگروه های تخصصی ارائه کنیم تا با تصمیم گیری و بهره گیری از پیشنهادات نخبگان از تمامی ظرفیت ها در راستای توسعه شهر بندرعباس تلاش کنیم.

 

اختیارات تعطیلی در هرمزگان به استاندار داده شده‌است

منصور آرامی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌هایی برا بررسی تخصصی قوانین و استفاده از آن‌ها برای حل مشکلات موجود تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود قانونی برای بهبود وضعیت شورای شهر که تا کنون کمتر به کار برده‌شده‌است، استفاده کرد.

وی افزود: مجموعه شورای شهر مطابق این قوانین اداره می‌شود و باید یک تیم کاربلد برای احصا این قوانین به کار گرفته شود. در حوزه نیروی انسانی، ظرفیت‌هایی داریم که بلا استفاده مانده‌است.

آرامی با اشاره به این موضوع که بسیاری از قانون‌های کشور به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، گفت: باید حتما برنامه‌های مدون کوتاه‌مدت و بلندمدت برای شهر داشته باشیم و سپس درخواست بودجه و اعتبار داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار من از شورای شهر ارائه یک برنامه مدون برای بررسی مشکلات شهرداری است.

وی در ادامه عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، قبح فساد ریخته‌است و بنابراین ما نباید نسبت به فساد بی تفاوت باشیم و باید دغدغه‌های مردم را در مجلس بررسی کنیم. نمایندگان برای طرح این موضوعات در مجلس به مردم جواب پس می‌دهند.

آرامی در ادامه گفت:  فساد در کشورمان بیداد می کند و امید بین مردم کمرنگ شده‌است و علت اینکه فقط ۴۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند هم همین موضوع است.

وی افزود: ما مسئولیت داریم دستورالعمل‌ها و ضابطه هایی که وجود دارند عمل کنیم و برنامه داشته باشیم تا مشکلات را حل کنیم. اگر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با فساد برنامه داشته باشند، کار قوه قضاییه هم کمتر خواهدشد و در نتیجه باعث کاهش ناامیدی در بین مردم می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: در بحث کرونا ماهم مانند شما دغدغه داشتیم و پس از مواجهه با موج دوم کرونا در استان به رییس جمهور نامه نوشتیم و جلسات متعددی با مسئولان در این رابطه برگزار کردیم.

نماینده مردم هرمزگان با بیان این که مظالبات دانشگاه علوم پزشکی بررسی شده‌است، یادآور شد: در بحث کرونا تمام مطالبات دانشگاه علوم پزشکی در حضور آقای نوبخت، معاون ریاست جمهوری در زمینه مسائل مالی، اعتبارات و تجهیزات بررسی و در نهایت اختیارات به استاندار داده‌شد و آنچه دانشگاه علوم پزشکی درخواست کرده بود در اختیار انان قرار گرفت.

وی افزود: اختیارات به دانشگاه علوم پزشکی و استاندار داده شده است تا در خصوص تعطیلی ها تصمیم بگیرند و اگر دانشگاه علوم پزشکی درخواست تعطیلی داشته باشد این تصمیم‌گیری بر عهده ستاد مدیریت کرونا در استان و استاندار هرمزگان است.

 در جلسات شورا دخالتی نداشته‌ام

احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه من در جلسات شورا دخالتی نداشته‌ام و هرچند جایگاه مهمی دارم اما به عنوان یک شهروند نظر خودم را اعلام کردم، گفت: من رای خود را از مردم گرفته ام و رای حزبی نداشته‌ام و اینکه گفته شود نمایندگان نباید در امور شورا دخالت کنند حرف نادرستی است چون باید با مردم به طور شفاف صحبت شود. من هم در این چند سال جسارت و توهینی گ به شورا نکرده‌ام.

این مقام مسئول با بیان اینکه پشت آلومینیوم المهدی هرمزگان گکثیف ترین افراد وجود داشتند اما با حمایت مردم پس گرفته شد، افزود: ما مسُولان باید  باهم یکی باشیم تا کنار هم بتوانیم حقوق مردم را پس بگیریم وگرنه رفتن اعضای شورا به کنار فاضلاب یا نامه نگاری به رئیس جمهور هیچ سودی ندارد.

مرادی با اشاره به استثنایی بودن شهر بندرعباس، توضیح داد: ویژگی مشترک همه ما این است که سوگند یاد کرده‌ایم وبنابراین باید هرکسی به وظایف و تعهدات خود در قبال این شهرعمل کند.

وی ادامه داد: تمام مواردی که اعضای شورا فرمودند را پیگیری کردیم یا در حال پیگیری هستیم و به دنبال حل این موضوعات هستیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه اگر می خواهیم کار شهر بندرعباس راه بیفتد باید همه باهم یکی باشیم، خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس دهم بزرگترین خیانت را به مردم کردند.

وی در پایان بر اهمیت موضوع آلایندگی در استان هرمزگان تاکید کرد و گفت: در این دوره برخلاف دوره قبل هر پنج نماینده در موضوعات مختلف باهم اتفاق نظر داریم.

  باعث افتخارم است که مقابل لوله فاضلاب قرار گرفتم

کیانوش جهانبخش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید بهترین رفتار قانونی را داشته و بقیه پر از اشتباه هستند، گفت: جزو افتخارات بنده است که برای حل مشکلات شبکه فاضلاب شهر زادگاهم در مقابل لوله فاضلاب قرار گرفتم تا درد مردم شهرم را به گوش مسئولان برسانم.

وی ادامه داد:  انواع نامه‌نگاری‌ها و بندهای قانونی را اجرا کردم اما نتیجه‌ای نداشت و من مجبور به ایستادن مقابل لوله فاضلاب شدم که با رسانه‌ای شدن این موضوع، مسئولان به این اتفاق واکنش نشان دادند.

این مقام مسئول با بیان این‌که اکنون پروند فاضلاب شهر بندرعباس در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح است، گفت: نمایندگان بندرعباس باید از ظرفیت قانونی خود برای تصویب آن بهره بگیرند، تا شرکت آب و فاضلاب را مجبور به پرداخت خسارت کنند.

وی با طرح این سوال که چرا نمایندگان کنونی مجلس که همگی از قدیم تاکنون مسئولیت‌های مختلفی داشته‌اند، اقدامی در جهت رفع مشکل فاضلاب نکرده.اند، عنوان کرد: با وجود این که ارتباطم با احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس بیشتر از بقیه است وبیانات ایشان همواره برایم قابل‌ستایش بوده‌است و روحیات او را به خودم از سایر نمایندگان نزدیک‌تر می‌بینم اما مصاحبه وی در رسانه‌ها در خصوص غیبت اعضای شورای شهر نیز براساس عدم اطلاع‌رسانی صحیح بوده‌است.

وی در پایان گفت: باید در فضای گفت‌وگو و تعامل مشکلات را برطرف کنیم نه اینکه برابر هم شمشیر بزنیم.

  ارسال نامه به سازمان جهانی بهداشت در خصوص وضعیت بندرعباس

مجید عسکری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه از تلاش خود برای ارسال نامه به  سازمان بهداشت جهانی خبر داد و گفت: شرایط بندرعباس بحرانی است و امکانات درمانی پاسخگوی وضعیت قرمز کرونا نیست.

وی افزود: در حال حاضر خانواده‌ای در بندرعباس نیست که بیمار یا مریض مبتلا به کرونا نداشته باشد و در اسفندماه که ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بندرعباس ثبت ‌شده‌بود از طریق  نامه‌ای به مسئولان، شرایط  هرمزگان و راه‌های جلوگیری از آن را با مشورت جمعی از نخبگان گوشزد کردم اما گوش شنوایی وجود نداشت و به همین دلیل قصد دارم تا  نامه‌ای را به سازمان بهداشت جهانی ارسال و وضعیت وخیم شهر بندرعباس را به گوش آن‌ها برسانم.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت تصمیم مسئولان استان برای چاره‌اندیشی در خصوص وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان، اظهار کرد: بی‌تدبیری مسئولان به‌ویژه مسئولان استانی ما را به اینجا رسانده تا هر روز شاهد رشد آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه کادر درمان خسته و دیگر توانی برای مقابله با کرونا ندارند، اضافه کرد: امکانات درمانی استان هرمزگان در روزهای عادی جوابگوی بیماران نبود و سبب سفرهای درمانی به شیراز و یزد می‌شد حال که شرایط بحرانی است و دیگر نمی‌شود انتظار چندانی داشت.

وی با اشاره به لزوم تخصیص بسته حمایتی برای تشویق کادر درمانی، ادامه داد: هرمزگان با کمبود کادر درمانی مواجه است و باید با چاره‌اندیشی این مشکل را حل کرد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها