استاندار هرگونه تجمع در سواحل هرمزگان را ممنوع اعلام کرد



استاندار هرمزگان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به‌ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری و با توقف خودروها برخورد و آن‌ها را جریمه کند.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی شب گذشته(هشتم تیرماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار برای مقابله با کرونا می‌دانیم، عنوان کرد: پس از جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، ستاد استانی در هرمزگان نیز تشکیل جلسه داد و تصمیماتی جهت مهار این بیماری در استان اتخاذ شد.

وی اظهار کرد: پیشنهاد تعطیلی یک‌هفته‌ای برخی از فعالیت‌ها در استان هرمزگان از جمله تعطیلی ادارات به ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برای عبور از پیک بیماری کرونا و کمک به کادر درمانی استان ارائه شد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: به‌محض تصویب این پیشنهاد در ستاد ملی مقابله با کرونا این تعطیلی یک‌هفته‌ای در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در هرمزگان شامل شهرستان‌های بندرعباس، قشم، میناب، رودان، حاجی‌آباد، بندرلنگه و کیش اجرایی و محدودیت جدی در بسیاری از فعالیت‌ها اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: در تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی، مراکز خدمات‌رسانی و صنوف مختلف استان هرمزگان استفاده از ماسک الزامی است و در این زمینه نظارت‌های گسترده به‌ویژه توسط هزار بازرس ساماندهی شده در سطح شهرستان بندرعباس صورت می‌گیرد و با تخلفات برخورد خواهد شد.

همتی با اشاره به اینکه فرمانداران نظارت کامل را بر اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا داشته باشند، تصریح کرد: تجمعات و برگزاری مراسم‌های عروسی و ختم همچنان در سراسر هرمزگان ممنوع است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی باید تذکرهای لازم را در این خصوص مطرح و با نظارت جدی از برگزاری این مراسمات و تجمعات جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: مردم نیز در صورت مشاهده این مراسمات به مراجع مربوطه اطلاع دهند و در روستاها دهیاران باید در این زمینه نظارت‌های گسترده داشته باشد و فرمانداران و بخشداران نیز به‌طورجدی در این خصوص ممنوعیت را اعمال کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری بندرعباس موظف است سریعاً نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام و امکان فعالیت آن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کند، افزود: با توجه به نابسامانی موجود در فعالیت دستفروشان در شهر بندرعباس و ایجاد اجتماع و امکان انتقال بیماری در مناطق حضور دستفروشان، تاکنون چندین بار تذکرات لازم به شهرداری بندرعباس در این خصوص ارائه‌شده است.

همتی با اشاره به اینکه ما موافق از بین رفتن شغل دستفروشان نیستیم اما شهرداری وظیفه دارد سریعاً نسبت به ساماندهی دستفروشان در بندرعباس اقدام کند، اظهار کرد: شهرداری بندرعباس باید با استقرار دستفروشان در مکانی مناسب، امکان فعالیت آن‌ها با رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنفی، بازارها و پاساژها در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی جریمه و پلمب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در همه واحدهای صنفی استفاده از ماسک برای فروشنده و خریدار الزامی است و بازرسان در صورت مشاهده تخلف، اختیار برخورد قانونی، جریمه و پلمب واحد صنفی متخلف را دارند.

 عالی‌ترین مقام دولت در هرمزگان ادامه داد: در بازارهای بزرگ و پاساژها، مدیران این مجتمع‌ها و فعالان در آن وظیفه‌دارند تمامی پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه استفاده از ماسک توسط فروشندگان، خریداران و سایر افراد را رعایت کنند و در صورت عدم رعایت این موارد و تبدیل‌شدن این مکان‌ها به کانون انتشار بیماری، پاساژها و بازارهای متخلف جریمه و پلمب می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا در استان هرمزگان، فعالیت تمامی آرایشگاه‌ها، تالارها، استخرها، سینماها و مهدهای کودک در این استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است و این واحدها تعطیل هستند. باید نظارت و بازرسی جدی در این خصوص به‌ویژه برای جلوگیری از فعالیت آرایشگاه‌های زنانه که در خانه‌ها و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند، صورت گیرد.

همتی در پایان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به‌ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری و با توقف خودروها برخورد و آن‌ها را جریمه کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها