قیمت داروی کرونا برای دولت‌ها اعلام شد



شرکت داروسازی گیلئاد (Gilead) قیمت فروش هر شیشه کوچک داروی رمدسیویر را که برای درمان موارد حاد ابتلا به کووید-۱۹ تجویز شده، برای دولت آمریکا و سایر کشورهای توسعه یافته ۳۹۰ دلار و بهای مقدار مصرف مورد نیاز آن را در یک دوره درمانی ۵ روزه ۲۳۴۰ دلار اعلام کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، گیلئاد روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هدف از انتشار این قیمت، جلوگیری از اتلاف زمان در جریان مذاکرات و چانه‌زنی‌های دولت‌های توسعه یافته با این شرکت و کاهش سرعت دسترسی عمومی به این داروست. در بیانیه این شرکت آمریکایی تصریح شده که قیمت هر شیشه کوچک داروی «رمدسیویر» برای عرضه توسط شرکت‌های خصوصی نیز ۵۲۰ دلار بوده و بهای مقدار مصرف مورد نیاز آن را در یک دوره درمانی ۵ روزه ۳۱۲۰ دلار خواهد بود.

گیلئاد مدعی است که مصرف داروی رمدسیویر بر مبنای قیمت اعلام شده، می‌تواند با کوتاه کردن دوران بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا، به ازای هر بیماری که زودتر بهبود می‌یابد برای دولت‌ها ۱۲ هزار دلار صرفه‌جویی در بر داشته باشد.

شرکت دارویی گیلئاد، داروی رمدسیویر را جهت درمان بیماری ویروسی ابولا و عفونت‌های ویروس ماربورگ ساخته بود ولی اما به‌تدریج مشخص شد که خاصیت ضد ویروسی علیه سایر ویروس‌های تک‌رشته‌ای همچون ویروس کرونا، مرس و سارس نیز دارد. مجوز تجویز این دارو در موارد اضطراری از ماه مه توسط سازمان تنظیم مقررات دارویی آمریکا صادر شد و در یک کارآزمایی بالینی گسترده، این دارو موجب بهبود درصد قابل اتکایی از بیماران گرفتار در شرایط حاد بیماری کووید-۱۹ شد.

گیلئاد پیشتر وعده داده بود که عرضه گسترده داروی رمدسیویر را از ژوئن آغاز خواهد کرد.

در حال حاضر، ده‌ها پروژه کشف و ساخت دارو و واکسن کرونا در سراسر جهان در حال انجام است تا راهی برای مهار ویروسی که بیش از ۱۰ میلیون نفر را مبتلا کرده و افزون بر ۵۰۰ هزار قربانی گرفته، یافته شود.

منبع:اقتصادنگار

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها