ماجرای افزایش 4 برابری بلیط کنسرت‌ها چه بود؟



به گزارش صبح ساحل، روز گذشته در حالی که قرار بود برای بلیط‌های کنسرت تخفیف ۵۰ درصدی لحاظ شود شاهد فروش بلیط‌های گران قیمت چهار کنسرت پس از تعطیلی چند ماهه اجراهای صحنه‌ای بودیم که البته پس از ساعاتی سه کنسرت از سایت ایران کنسرت حذف و یکی دیگر به لیست رویدادهای «به‌زودی» پیوست. ساعاتی بعد مدیر سایت ایران کنسرت در مصاحبه با ایسنا این اتفاق را سوءتفاهمی از سمت تهیه‌کنندگان موسیقی خواند؛ چراکه وزارت ارشاد اجازه افزایش قیمت بلیط‌ها را برای بعد از ایام محرم و صفر صادر کرده بود ولی این اقدام پیش از موعد بود.

پس از صحبت با توتونچیان با مدیرکل دفتر موسیقی تماس گرفتیم که او درباره گرانی چند ساعته بلیط‌های کنسرت توضیحاتی را به ایسنا ارائه داد.

محمد اللهیاری گفت: پیشتر دو جلسه را با حضور مدیرعامل محترم خانه موسیقی، مدیرعامل مجمع تولیدکنندگان آثار دیداری و شنیداری (شرکت‌های برگزار کننده کنسرت زیر مجموعه آن به حساب می‌آیند) و مدیران سالن‌های بزرگ برگزار کننده اجراهای صحنه‌ای در تهران (سالن‌هایی که مجوز خود را به صورت مستقیم از دفتر موسیقی دریافت می‌کنند) در دفتر موسیقی داشتیم.

در آن دو جلسه‌ به دستورالعمل‌های بهداشتی ۱۵ گانه‌ای رسیدیم که هم شرکت هنرمندها و هم سالن‌ها موظف به رعایت هستند. در این جلسات درخواست کردم توافقی بین سالن‌ها و شرکت‌های برگزار کننده صورت بگیرد؛ مبنی بر اینکه سالن‌ها ۵۰ درصد تخفیف لحاظ کنند و از طرفی شرکت‌ها دستمزدهای هنرمندان خود را کنترل کنند به جهت اینکه مردم متوجه شرایط امن بهداشتی سالن‌ها بشوند و با عدم افزایش قیمت بدانند به لحاظ اقتصادی برای حضور در اجرا فشاری به آنها وارد نمی‌شود که این امر تبدیل به توافق شد.

او تصریح کرد: بعد از اینکه ستاد کرونا موارد ۱۵ گانه وزارت ارشاد در خصوص اجراهای صحنه‌ای را تأیید کرد، صورت جلسه‌ای که شامل موارد بهداشتی و توافق مالی سالن‌ها و تهیه کنندگان موسیقی بود به وزارت ارشاد، ارشاد استان‌ها و مجمع صنفی تولید کنندگان آثار دیداری و شنیداری ابلاغ شد. قرار شد از تیر ماه تا پایان مرداد که به ماه‌های محرم و صفر می‌رسیم، اجراهای صحنه‌ای آغاز شود که تا الآن هم چند تقاضا به دفتر موسیقی رسیده است. اولین اجراهایی که بلیط فروشی آنها آغاز شد، قیمت بلیط‌ها اندکی بیش از قیمت‌های سال گذشته و خارج از توافقی بود که با شرکت‌ها و سالن‌ها داشتیم.

مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد در پایان تاکید کرد: «طبیعی است که مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار دیداری و شنیداری روز گذشته به موضوع ورود کرد و با شرکت‌ها برای عمل به تعهد اخلاقی که داده بودند، صحبت کرد. در نتیجه تا پایان مرداد قیمت بلیط‌ها نسبت به سال گذشته افزایش نخواهد داشت؛ البته هزینه‌های تمام شده برای شرکت‌های برگزار کننده با توجه به اینکه در سال جاری شاهد افزایش قیمت در همه حوزه‌ها هستیم، افزایش پیدا کرده است؛ البته قیمت‌گذاری در اختیار تولیدکننده کالا یا خدمات است. اگر قرار باشد شرکت‌های برگزار کننده اجراهای صحنه‌ای افزایش سنواتی را داشته باشند به بعد از محرم صفر موکول می‌شود.»

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها