اعلام حمایت عربستان از عضویت امارات در شورای امنیت



عربستان سعودی حمایت خود را از نامزدی امارات برای عضویت غیردائم در شورای امنیت اعلام کرد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، خالد بن محمد منزلاوی، معاون نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در سخنرانی خود در گروه آسیا و اقیانوسیه که به صورت ویدیوکنفرانس به ریاست هیئت چین برگزار شد، تاکید کرد که عربستان سعودی حمایت خود را از نامزدی امارات برای عضویت غیردائم در شورای امنیت برای دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ اعلام می‌دارد.

وی اظهار کرد: «عربستان با امارات در دیدگاه میانه‌رو ابوظبی که از هیچ تلاشی برای تحقق صلح و امنیت در جهان فروگذار نمی‌کند، همسو است».

منزلاوی ادامه داد: «امارات در حل و فصل مسائل اصلی ذی‌ربط از طریق همکاری بین‌المللی، صلح، امنیت و توسعه پایدار، موفق بوده است و در سایه همکاری مستحکم با سازمان ملل و شرکای بین‌المللی جهت تحقق هدف مشترک که همان تحقق صلح همیشگی در خاورمیانه و تمام جهان است، اثرگذاری‌های انسانی مشخصی داشته است».

این مقام سعودی عنوان کرد: «امارات همواره برای تحکیم پیام صلح و اشاعه فرهنگِ گذشت تلاش کرده و از هیچ تلاش دیپلماتیکی جهت حل و فصل نزاع‌ها از طریق راهکارهای مسالمت آمیز و با گفت‌وگو و اعتمادسازی، دریغ نکرده است. امارات همواره بر پایبندی خود به همکاری جمعی و التزام به منشور سازمان ملل و تحکیم دیپلماسی چندجانبه تاکید دارد».

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها