وزیر خارجه سابق قطر:

وضعیت رسانه‌های عربی وخیم و تأسفبار است



به گزارش صبح ساحل، "حمد بن جاسم آل ثانی" وزیر خارجه سابق قطر با انتقاد شدید از رسانه های عربی، آنها را تامین کننده خواسته های حکام عرب و دست نشانده دانسته و وضعیت آنها را وخیم و تأسفبار خواند.

وی روز چهارشنبه در صفحه توییتری خود نوشت: اغلب رسانه های عربی سمعی و بصری و شنیداری و دیداری باید فاتحه اشان را خواند و همه آنها وضعیت تاسفباری که دچار آن شده اند را می دانند و این رسانه ها در بیشتر کشورهای عربی آن چیزی را می گویند که دولت هایشان درباره حوادث جهان عرب و جهانمی خواهند و به آنها دیکته می کنند.

وی افزود که این رسانه ها به حضیض سقوط کرده و امروز دولت ها ارتش مگس های اینترنتی را بکار گرفته اند و عنان آنها را باز گذاشتند تا به دروغ شایعات و افتراها را منتشر کنند و من برای وضعیت رسانه های عربی که هنوز از انسان های شریف خالی نیستند، متاسف هستم.

این مقام سابق قطری همچنین نوشت که تروریسم دولتی و قوانین سرکوبگرانه آزادی رسانه ها را محدود کرده در حالی که آنها به دنبال اصلاح و پیشرفت امور هستند اما رسانه های عربی به بلندگوهای مبارزه با اسلام و یاری گر اسرائیل که اراضی فلسطینیان را غصب می کند و قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد، تبدیل شده اند.

وی در ادامه انتقادهای خود اضافه می کند که بسیاری از اعراب به جای اینکه از حق حمایت کنند طرفداری طرف متجاوز هستند و در این شرایط هیچ افقی برای ابتکار عمل صلح جدی دیده نمی شود زیرا اسرائیل می بیند که کسی از اعراب خواهان حقیقی این صلح نیست و اعراب در خورجین هستند.

انتقاد این مقام ذینفوذ قطری از رسانه های عربی اشاره غیر مستقیم به برخی رسانه های وابسته به دولت سعودی است که تلاش دارند تا روابط جهان عرب و اسلام با رژیم اشغالگر فلسطین عادی جلوه دهند . از جمله سریال أم هارون تولید شده توسط شبکه "‌ام بی‌سی " (MBC) عربستان سعودی در ارتباط با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که از اول ماه مبارک رمضان پخش شد، خشم و عصبانیت مسلمانان در کشورهای عربی بویژه فلسطین را برانگیخت و موجب واکنش و اعتراض گسترده مسلمانان و اعراب در شبکه‌های اجتماعی شد.

همچنین رسانه های عربی کمتر درباره اقدامات برخی دولت های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یا سفرهای محرمانه مقامات این رژیم به این کشورها یا انواع همکاری های آنها افشا گری می کنند.

رژیم صهیونیستی هم اکنون برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری تحت طرح شهرک سازی های صهیونیستی تلاش می کند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها