روند تکمیل فرودگاه کیش تسریع یابد



پرویز فتاح در سفر به جزیره کیش، اتمام پروژه فرودگاهی کیش را آبروی نظام برشمرد و بر تسریع در روند تکمیل آن تاکید کرد.

به گزارش صبح ساحل، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از ترمینال جدید در حال ساخت فرودگاه جزیره کیش با حضور مسئولان ارشد، معاونان، مشاوران و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین دست اندر کاران این پروژه ضمن ابراز خرسندی از توافقات صورت گرفته در این زمینه گفت: طی جلسات پیشین با دکتر بانک مقرر شد تا پس از توافق بین سازمان و شرکت ملی ساختمان محوطه این پروژه تا شهریور و کلیات آن تا ٢٢ بهمن به اتمام برسد.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت این پروژه در گرو پیروی از زمانبندی تعیین شده است، گفت: شیفت‌های کاری باید برای شب و روز و بدون تعطیلی تعریف شود تا به نتیجه دلخواه دست یابیم.

سید پرویز فتاح همچنین درخصوص مسائل مربوط به کرونا در کیش گفت: با این موضوع باید بسیار جدی برخورد کرد؛ قطعا هرچه سختگیری بیشتر باشد اعتبار جزیره کیش را بالا خواهیم برد و با توجه به موقعیت خاص این منطقه، کنترل‌ها در بازار و مکان‌های عمومی، فرودگاه و ادارات به جد پیگیری شود تا این جزیره زیبا بخاطر مردم و معیشت آنها از شیوع بی رویه کرونا در امان باشد.

ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش با پیشرفت ٦٥ درصدی، در فضایی به مساحت ٤٩٠٠٠ متر مربع با سه طبقه کاربری بنا شده است که ٢ درب ورودی، ٢ درب خروجی، ٣ تسمه نقاله، ١٠ دستگاه پله برقی و ١٤ دستگاه آسانسور در آن تعبیه می‌شود.

هم‌چنین غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام رضا(ع) گفت: از زمانی که دکتر فتاح مسئولیت بنیاد را پذیرفتند، قرار داد ترمینال جدید در منطقه آزاد کیش منعقد و با حساسیت و تلاش مضاعف پیگیری شد.

مظفری ابراز امیدواری کرد که مطابق قرارداد و زمانبندی تعیین شده پروژه به سرانجام برسد.

وی عنوان کرد: پروژه بزرگی مانند ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش پس از وقفه‌ای طولانی و سپری کردن فراز و فرودهای بسیار و همچنین ارزیابی‌های متعدد توسط معاونت عمرانی و زیربنایی و معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان،به عنوان مسئولیت و وظیفه ما دوباره تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می‌شود.

وی درخصوص تامین منابع مالی پروژه با اشاره به اینکه ٢٠ درصد مبلغ به صورت نقد و مابقی با تهاتر زمین انجام می‌شود، افزود: از سال گذشته برای نخستین بار در کشور با انتشار اوراق صکوک برای پرداخت بخش نقدی مشکلی نخواهیم داشت و مطابق قرارداد از مرز ٢٠ درصد هم عبور کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: طبق پیشنهاد ما که مورد توافق نیز قرار گرفت، با واگذاری این زمین با کیفیت که مازاد بر مبلغ پروژه است، کل هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

مظفری خاطرنشان کرد: قطعا این طرح می‌تواند به عنوان الگو نسبت به پروژه‌های گذشته، به لحاظ کیفیت و سازه ارتقا یابد چرا که بخش عمده‌ای از تجهیزات پروژه در داخل و همچنین پل‌های تلسکوپی توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی ساخته شده، که خود نشان دهنده ظرفیت بالای تولید داخل است.

وی با تاکید بر اینکه تسریع در روند اتمام پروژه به لحاظ اقتصادی و مالی به نفع همه دست اندر کاران خواهد بود گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با جدیت تعهدات خود را مطابق قرارداد در بحثهای تامین مالی پیش خواهد برد و توقعی که از شرکت ملی ساختمان به عنوان یک شرکت معتبر و توانمند دارد این است که به کمک بنیاد مستضعفان طی یک هم افزایی پروژه را به اتمام برساند تا منشا خیر و برکات برای کشور باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها