نماینده ولی فقیه هرمزگان:

غیرانسانی‌ترین جنایت در سال ۶۷ ؛ آمریکا با ساقط کردن یک هواپیمای مسافربری جنایت قرن را رقم زد



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی سال ۶۷ گفت: امروز تفسیر روشنی از حقوق بشر آمریکایی را در انظار بین‌المللی شاهد هستیم. حوادث این روزها در آمریکا مثالی از این حقوق‌بشر است که پا را بر گردن سیاه‌پوستان می‌گذارند.

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی اظهار کرد: درباره سرخ‌پوستان هم رفتار آمریکا اینگونه بود و نسل‌کشی را رقم زدند و پس از آن به برده‌داری و واردکردن سیاه‌پوستان از آفریقا اقدام کردند و جان‌های زیادی را ستاندند.وی تصریح کرد: این‌ها گوشه‌ای از حقوق‌بشر آمریکایی در داخل ‌آمریکاست، قلع و قمع جنبش وال‌استریت دیگر اقدام غیرانسانی در آمریکا با مردم خودشان بود. در بعد جهانی هم پس از گذشت ۷۵ سال قریب به ۹۰ حمله یا تهدید به حمله در کشورهای مختلف از سوی آمریکا شاهد هستیم، این‌ها گوشه‌ای از سیاهه ظلم و ستم و نقض حقوق‌بشر از سوی آمریکایی‌ها است و گویای یک حقیقت بوده که اگر یک کشور تجاوزگر باید در سطح بین‌المللی محاکمه شود آن کشور قطعا آمریکاست.

عبادی ادامه داد: جنایات آمریکا درباره ایران سیاهه بزرگی است که در دوره‌های مختلف مصادیق زیادی دارد و به ملت ایران ظلم‌های زیادی روا داشتند. این کشور دست از اقدامات جنایتکارانه خود بر نخواهد داشت، داعش را به‌وجود آورد و جنایات متفاوتی را در خاورمیانه رقم زد.نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: هرجا جنایتی هست نام آمریکا آنجا وجود دارد و این کشور یکی از محورهای توطئه‌ و جنایت در سراسر جهان بوده است. در هفته حقوق بشر آمریکایی شاهد یکی از جنایات بزرگ آمریکا هستیم، ‌آنچه حادثه غم‌انگیز پرواز ایرباس ۶۵۵ را متمایز می‌کند این است که آن‌ها با پررویی تمام این مسئله را اعلام کردند و نه تنها عذرخواهی نکرده بلکه به فرمانده ناو مدال افتخار دادند.

وی ادامه داد: در این حادثه بیش از ۵۷ کودک جان باختند بعد با افتخار به قاتلان آن‌ها مدال افتخار دادند، همین حرکت و انجام تعمدی این عمل سبب تمایز این حادثه شده است.نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: امروز نیاز داریم نمادهای مقاومت و جنایات آمریکایی‌ها علیه ملت ایران را به نمایش گذاشته و آن‌ها را زنده نگه داریم و در منظر مردم آن‌ها را داشته باشیم، نماد هواپیمایی ایرباس را باید بسازیم در منظر مردم برای فراموش‌نکردن این وقایع بگذاریم.وی اضافه کرد: ما رسماً اعلام کردیم ماندن آمریکا در خلیج‌فارس گره‌ای از کار نوکران‌شان باز نخواهد کرد بلکه برای خود آمریکا هم هزینه در بر خواهد داشت و ضرر خواهند کرد، این نتیجه خون پاک شهداست و به زودی آمریکا از خلیج فارس خواهد رفت.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها