راه اندازی یک دستگاه آمبولانس دریایی مختص جزیره هرمز



یک آمبولانس دریایی پیشرفته از امروز (۱۳ تیرماه) برای خدمات‌دهی ‌فوریت‌های پزشکی و انتقال بیماران جزیره هرمز راه‌اندازی شد. این شناور دارای تجهیزات به‌روز اورژانس است و اقدامات اولیه برای نجات مجروحان در آن امکان‌پذیر است.

به گزارش صبح ساحل، در مراسم بهره‌برداری از این آمبولانس دریایی که امروز با حضور دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، فرماندار بندرعباس و سایر مسولان استان برگزار شد، این آمبولانس رسما به بهره برداری رسید و آماده خدمت‌‌رسانی به مردم جزیره هرمز شد.
▪️رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی از اقدامات مهم این دانشگاه را ارائه خدمات اورژانسی به بیماران و مصدومان احتمالی در استان  دانست و گفت: امروز خرسندیم که یکی از به‌روزترین آمبولانس‌های دریایی منطقه را در اختیار داریم.

دکتر فرشیدی افزود: این آمبولانس دریایی از نوع فوق‌پیشرفته بوده و با دارا بودن امکانات و تجهیزات کامل پزشکی و اورژانسی برای رسیدگی به بیماران در مسیر جزیره هرمز به قشم و بندرعباس استفاده می‌شود.
وی عنوان کرد: این آمبولانس از قابلیت حمل همزمان ۳ بیمار با وضعیت عادی و ۵ بیمار با شرایط بحرانی برخوردار است و به نوعی یک آی‌سی‌یو متحرک به شمار می رود.

بخشدار هرمز هم خبر داد با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده، آمبولانس دریایی جدید و آمبولانس قبلی هم‌زمان در جزیره خدمات خواهند داد.
سیدمجدالدین حسینی اضافه کرد جا دارد از دکتر داودی و دکتر حسین‌پور، مسوولان سابق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم یاد شود که در این زمینه تلاش‌های زیادی داشتند که با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان و مساعدت وزارت بهداشت ۳ شناور آمبولانس دریایی فوق‌پیشرفته به در دولت دوازدهم از کشورهای اروپایی خریداری و وارد هرمزگان شد.


این آمبولانس یکی از خواسته های دیرین مردم جزیره هرمز بود



 عزیزاله کناری فرماندار در حاشیه مراسم تحویل یک فروند آمبولانس، ضمن تبریک میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع)، درخصوص آمبولانس مذکور گفت: این آمبولانس یکی از خواسته های دیرین مردم شریف جزیره هرمز بود که با مساعدت و پیگیری استاندار محترم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تهیه و پس از طی فرایندهای اداری آن امروز و در روز میلاد سراسر نور حضرت امام رضا (ع) بعنوان هدیه دولت تدبیر و امید تقدیم مردم عزیز و صبور و لایت مدار هرمز گردید.
 وی در ادامه گفت: یکی از خواسته های دیرینه مردم جزیره هرمز داشتن یک آمبولانس دریایی بود که به جابجایی بیماران بدحال به شهر بندرعباس در اسرع وقت کمک کند لذا به یاری خدا و پیگیری مسئولان و تلاش دکتر همتی استاندار محترم هرمزگان این امر محقق شد
 کناری در پایان تصریح کرد: نظر به اهمیت و جایگاه جزیره هرمز،  از مجموعه سه آمبولانس دریایی خریداری شده یک آمبولانس به جزیره هرمز اختصاص داده شد.
لازم بذکر است در ادامه این مراسم از مجتمع درمانی جزیره هرمز بازدید به عمل آمد و م مقرر گردید جهت آرامش بیشتر مردم هرمز، خدمات رسانی درمانی به مردم بصورت شبانه روزی انجام گردد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها