استاندار هرمزگان:

تدفین کرونایی نباید به خانواده‌ها واگذار شود



استاندار هرمزگان گفت:اجساد متوفیان ناشی از بیماری کرونا به هیچ عنوان نباید برای انجام فرآیند تدفین به خانواده‌ها واگذار شود بلکه دستگاه های متولی وظیفه دارند این امور را به نحو احسن انجام دهند.

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی شامگاه شنبه درنشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: تعطیل کردن و اعمال محدودیت‌های مقابله با کرونا برای اینست که افراد در خانه بمانند اما در این مدت تعدادی از کارمندان و کارکنان در تماس‌هایی پیگیر این بودند که با تعطیلی استان برای رفتن به مسافرت یا مهمانی برنامه ریزی کنند.

استاندار هرمزگان گفت: کارمندان در ساعت بعدازظهر و شب و روزهای پنجشنبه و جمعه که ادارات تعطیل است، در سطح شهرها، ساحل و بازار حضور نداشته باشند و در خانه بمانند.

وی بیان داشت: باید بدانیم که تعطیلی برای رفتن به سفر و مهمانی نیست، بلکه برای ماندن درخانه و جلوگیری از انتقال بیماری کرونا است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه که ادارات تعطیل است، دلیلی ندارد که کارمندان از خانه بیرون بیایند و لازم است جهت جلوگیری از گسترش بیماری در خانه بمانند تا خیابان ها، بازارها و ساحل خلوت باشد و شاهد کاهش حجم تردد در سطح شهرهای استان باشیم.

​​​​​​فروشنده و مشتری باید از ماسک استفاده کند

 استاندار هرمزگان گفت: باتوجه به اجباری شدن استفاده از ماسک از امروز شنبه چهاردهم تیرماه در همه اماکن عمومی و محل‌های فعالیت مشاغل مختلف، بازارها، پاساژها و واحدهای صنفی، فروشنده و مشتری باید به طور حتم از ماسک استفاده کنند.

همتی افزود: در صورت مشاهده استفاده نکردن از ماسک، با مالکان واحدصنفی و مسوولان بازار و پاساژ متخلف برخورد می‌شود و ضمن جریمه، این اماکن توسط بازرسان و تعزیرات حکومتی پلمپ خواهند شد.

وی بیان داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نیز مکلف هستند، اگر ارباب رجوع ماسک نداشت در اختیار آنان قرار دهد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: ورود و فعالیت کارکنان در ادارات بدون ماسک ممنوع است و مدیران دستگاه ها نیز در این خصوص باید به کارکنان تاکید کنند.
همتی ادامه داد: فرمانداران در شهرستان‌ها نیز نظارت جدی بر بانک‌ها، مراکز خرید، پاساژها، بازارها، انواع صنوف، اماکن پرخطر و بویژه دفاتر پیشخوان دولت، جهت رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک داشته باشند و نیروی انتظامی نیز با مداخله به موقع با متخلفان برخورد کند.

تدفین کرونایی نباید به خانواده‌ها واگذار شود

استاندار هرمزگان تصریح کرد: اجساد متوفیان ناشی از بیماری کرونا به هیچ عنوان نباید برای انجام فرآیند تدفین به خانواده‌ها واگذار شود بلکه دستگاه های متولی وظیفه دارند این امور را به نحو احسن انجام دهند.
همتی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و شهرداری موظف هستند، تمامی پروتکل‌های مربوط به انتقال، غسل و تدفین اجساد متوفیان ناشی از بیماری کرونا را دقیقا از بیمارستان تا آرامستان انجام دهند.
وی یادآورشد: در این زمینه خانواده‌های جان باختگان نباید دغدغه داشته باشند و دستگاه‌های مسوول مکلف به اجرای کامل این فرآیند هستند.

خدمات غیرحضوری در ادارات هرمزگان تقویت شود

استاندار هرمزگان اظهارداشت: ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان  تقویت شود و افزایش یابد.
همتی ادامه داد: دستگاه های اداری وظیفه دارند زیرساخت‌های لازم را برای خدمات رسانی مناسب الکترونیکی فراهم کنند.
وی گفت: مدیران باید برنامه ریزی کنند تا کارکنان به صورت مناسب دورکاری انجام داده و خدمات رسانی به مردم نیز متوقف نشود و تمامی خدمات در صورت امکان به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه مردم به ادارات باشد.

گروه‌های بازرسی نظارت بر بنگاه های اقتصادی انجام می‌دهند

استاندار هرمزگان همچنین گفت: برای ضمانت اجرایی محدودیت‌های درنظرگرفته شده برای مقابله با کرونا در استان، گروه‌های بازرسی به صورت گسترده نظارت بر بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، اصناف، پاساژها، بازارها، بانک ها، دفاتر خدمات عمومی، ادارات و سایر محل‌های مراجعه مردم را انجام می‌دهند.
همتی اضافه کرد: در صورت مشاهده تخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتیداشتی، به طور حتم برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها