رییس سازمان مدیریت شهرداری بندرعباس:

ممنوعیت توزیع موادخوراکی در آرامستان بندرعباس



رییس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس گفت: به علت لزوم قطع چرخه انتقال ویروس کرونا و پرهیز از تجمع، تنها تعداد اندکی از خانواده‌های درجه یک متوفیان در مراسم خاکسپاری حضور یابند و از هرگونه توزیع موادخوراکی در محیط آرامستان خودداری شود.

به گزارش صبح ساحل، علیرضا بهمن نژاد بندری شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: همچنین از شهروندان خواستاریم در محیط آرامستان از ماسک و دستکش استفاده کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
وی باتوجه به افزایش آمار فوتی در بندرعباس و آغاز فصل گرما از خانواده متوفیان خواستارشد: جهت حفظ سلامت خود و سرعت بخشی در امر غسل و دفن اموات از ورود به ساختمان غسالخانه و مشارکت در امور واحد خدمات متوفیان خودداری کرده و تنها پس از خاکسپاری  جهت قرائت فاتحه با رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقدام کنند.
رییس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس اظهارداشت: در آغاز شروع ویروس کرونا، برای اموات در بیمارستان شهید محمدی تیمم بدل از غسل صورت می‌گرفت اما در راستای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از این بیماری، تمام خدمات متوفیان از جمله حمل، غسل، کفن و دفن توسط واحد امور متوفیان 
 این سازمان انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: درحال حاضر غسل اموات ناشی از بیماری کرونا در ساختمان غسالخانه بهشت زهرا(س) بندرعباس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسائل شرعی در حال انجام است.
بهمن نژاد بندری با اشاره به آغاز شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته گفت: از همان زمان سازمان آرامستان بندرعباس نسبت به آماده سازی و تجهیز نیرو و قطعه  دفن اموات براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و همچنین نسبت به احداث قطعه بحران اقدام کرد.
وی یادآورشد: در این راستا ۲ هزار قبر برای زمان بحران در بندرعباس پیش بینی شده که تاکنون ۲۵۰ قبر حفاری و آماده دفن است.

منبع: ایرنا

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها