بندرعباس، منتخب اجرای آزمایشی شهر دوست‌دار کودک شد



با همکاری یونیسف و وزارت کشور، بندرعباس و ۱۱ شهر دیگر کشور به‌عنوان شهرهای منتخب برای اجرای آزمایشی شهر دوستدار کودک تعیین شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، به نقل از بادگیر ، پیرو جلسه کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در ۱۳ خرداد امسال در وزارت کشور، پس از بررسی نتایج ارزیابی شهرهای متقاضی پایلوت شهر دوستدار کودک، ۱۲ شهر بر اساس ارزیابی عملکرد به عنوان شهرهای منتخب برای پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شدند. مرحله آزمایشی رسماً پس از امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری‌ این ۱۱ شهر و وزارت کشور شروع خواهد شد.
این شهرها به ترتیب الفبا عبارت‌اند از: اِوز (استان فارس)، بندرعباس، تبریز، تهران، رشت، سمنان، شیراز، کرمان، گرگان، مشهد، همدان و یزد است.

شهر دوستدار کودک، شهر یا اجتماع محلی است که در آن نظرها، نیازها، اولویت‌ها و حقوق کودک، بخشی جدایی ‌ناپذیر از سیاست‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌های عمومی باشد.
چشم‌انداز ابتکار شهر دوستدار کودک یونیسف این است که «همه کودکان و جوانان باید بتوانند از کودکی و جوانی خود لذت ببرند و از طریق احقاق برابر حقوق خود در شهر واجتماع محلی شان، توانایی های بالقوه خود را به طور کامل به فعل درآورند».
این ابتکار، با حمایت دولت‌های ملی و محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها و با همکاری یونیسف، بیش از ۳۰ میلیون کودک را در ۳۰۰۰ شهر و جامعه محلی در بیش از چهل کشور تحت پوشش قرار داده است.

گفتنی است دریافت نشان و برند شهر دوستدار کودک یونیسف زمانی صورت می گیرد که شهر موردنظر چرخه شهر دوست‌دار کودک را به صورت موفقیت‌آمیز تکمیل کرده باشد. در مرحله پایلوت، شهرها به عنوان «شهر دوست‌دار کودک» به‌رسمیت شناخته نشده و نشان یا عنوان رسمی دریافت نمی‌کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها