برای خرید گوشی به این نکات توجه کنید



در زمان انتخاب یک گوشی موبایل از نظر مشخصات دستگاه چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم؟ شاید این سوال دغدغه بسیاری از افرادی باشد که قصد انتخاب گوشی موبایل را دارند.

به گزارش صبح ساحل، بنابر اعلام نوزده کالا، از سال ۲۰۱۹ شرکت‌های ساخت موبایل عمده تمرکز خود را بر ساخت گوشی‌های میان‌رده گذاشتند؛ این امر باعث شد که تنوع محصولات موجود در بازار بسیار زیاد شود. با وجود اینکه این تصمیم آپشن‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ از طرفی هم کار انتخاب گوشی را برای او سخت‌تر خواهد کرد. در این مقاله ۱۹کالا به نکاتی اشاره خواهد کرد که صرف نظر از قیمت گوشی موبایل می‌تواند راهگشای شما در انتخاب بهتر باشد. با ما همراه باشید تا به این نکات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اشاره کنیم.

اولین فاکتوری که باید در زمان خرید گوشی در نظر بگیرید این است که قصد دارید چه مقدار هزینه را به خرید یک محصول اختصاص دهید؛ اما این مورد را هم در نظر داشته باشید که اولویت و در واقع توقع شما از یک گوشی را هم نباید فراموش کنید؛ برای مثال یک گیمر نباید انتظار داشته باشد که یک گوشی ۱۰۰ دلاری را خریداری کرده و به عملکرد ایده‌آل خود در رابطه با اجرای بازی‌ها دست پیدا کند و یا افرادی که عاشق عکاسی با موبایل هستند باید به سراغ مدل‌هایی بروند که دوربین بهتری دارد. همچنین افرادی که تنها از موبایل برای کاربردهای عادی و عملکردهای متداول مثل استفاده از شبکه‌های اجتماعی، گشت‌وگذار در اینترنت و یا مواردی از این قبیل استفاده می‌کنند نیازی نیست که برای خرید گوشی مبلغ زیادی را هزینه کنند، در واقع گوشی‌های ارزان قیمت بازار به راحتی پاسخ‌گوی نیاز آنها خواهد بود. ۱۹کالا به شما توصیه می‌کند قبل از اینکه محدوده قیمت گوشی را مشخص کنید ابتدا اولویت خود از خرید گوشی را هم مد نظر داشته باشید.

این روزها برندهایی مثل سامسونگ، هوآوی و ... برای جلب توجه کاربران رقابت سختی در ارائه نوآوری‌های مرتبط با دوربین دارند. برای مثال گوشی هوآوی پی ۴۰ پرو و پرچمدار سامسونگ از نظر دوربین دو رقیب در بازار موبایل محسوب می‌شوند و هر دو از این نظر عملکرد خوبی دارند. این کمپانی کره‌ای نیز در ساخت مدل‌های جدید گوشی سامسونگ برای اینکه کاربران را تحت تأثیر قرار دهد این روزها تمرکز زیادی بر ارتقاء دوربین گوشی‌های خود دارد. برای مثال امسال در ساخت پرچمدار خود برای اولین بار از لنزهای سنتی ۱۲ مگاپیکسلی به استفاده از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی جهش پیدا کرد. نکته دیگری که می‌بایست در نظر داشت این است که در زمان خرید گوشی موبایل پرچمدار نسبت به انتخاب یک گوشی میان‌رده تا حدودی کار شما راحت‌تر است، چرا که اکثر گوشی‌های پرچمدار تقریباً در تمام مشخصات عملکرد رضایت بخشی دارند. باید این واقعیت را بپذیرید که گوشی‌های میان‌رده در همه مشخصات و امکانات نمی‌توانند در حد یک پرچمدار عمل کنند، به همین دلیل بهتر است دقیقاً مشخص کنید که چه مشخصه‌ای در انتخاب یک گوشی میان‌رده برای شما مهم‌تر است و از آن چه انتظاری دارید. بعد از اینکه اولویت خود و محدوده قیمت مورد نظر را مشخص کردید، می‌بایست به سراغ مشخصات فنی محصول بروید. برای مثال اگر دوربین گوشی برای شما مهم است باید دوربین یک موبایل را از چندین نظر مورد بررسی و مقایسه قرار دهید. اولین موردی که اکثر کاربران به آن توجه می‌کنند اندازه مگاپیکسل است؛ اما در نظر داشته باشید که موارد دیگری نیز وجود دارند که در کیفیت عکس‌های ثبت شده تأثیر خواهد داشت. پس ۱۹کالا به شما توصیه می کند که با اندکی تحقیق موارد دیگر مربوط به سخت‌افزار دوربین را نیز مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکته دیگری که تیم فنی ۱۹کالا به گیمرها نیز توصیه می‌کند این است که برای بهره‌مندی از تجربه گیمینگ روان و بدون لگ حتماً به سخت‌افزار گوشی‌ توجه کافی داشته باشند. مورد دیگری که بسیاری از افراد می‌بایست در زمان خرید گوشی در نظر داشته باشند نمایشگر است. این روزها شاهد مفهومی به نام نرخ تازه سازی هستیم. این مشخصه تأثیر به‌سزایی در روان بودن و کیفیت نمایشگر دارد. تاکنون حداکثر نرخ تازه‌سازی که ارائه شده ۱۲۰ هرتز است که در چندین مدل از گوشی سامسونگ و گوشی هوآوی و یا برندهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است؛ اما قرارست شرکت‌های سازنده در سال‌های آتی پا را فراتر گذاشته و نمایشگرهایی با نرخ تازه‌سازی بالاتری عرضه کنند. مورد دیگری که برای اکثر کاربرها اهمیت دارد، باتری گوشی موبایل است به این دلیل که بر عملکردهای بسیاری تأثیر خواهد گذاشت. این روزها شرکت‌های سازنده در این مورد هم در حال رقابت هستند؛ حداکثر ظرفیت باتری که تاکنون در گوشی‌های موبایل مورد استفاده قرار گرفته ۶۰۰۰ میلی آمپرست، البته انتظار داریم در سال‌های آتی شاهد ظرفیت‌های بیشتری برای باتری گوشی باشیم. زمان شارژ نیز در زمان انتخاب گوشی برای عده‌ای حائز اهمیت است، اما افرادی نیز وجود دارند که به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند.

نتیجه گیری:

۱۹کالا به شما توصیه می‌کند بدون اینکه تحت تأثیر برند و یا تبلیغات خاصی قرار بگیرید ابتدا انتظارات و اولویت خود از خرید یک گوشی موبایل را مشخص کنید، سپس به سراغ تعیین محدوده قیمتی بروید. با این کار آپشن‌های پیش روی خود را محدود کرده و راحت‌تر انتخاب می‌کنید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها