با پیگیری فرماندار بندرعباس انجام شد:

افتتاح رسمی میدان جدید میوه‌ و تره‌بار بندرعباس در هفته آینده



به گزارش صبح ساحل، شامگاه روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه نشست هماهنگی انتقال میدان میوه و تره‌بار با حضور نمایندگان میدان جدید و قدیم میوه و تره بار ، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ، مسئولان راهور، شهرداری، راهداری و مخابرات در فرمانداری بندرعباس تشکیل شد.

عزیزالله کناری، فرماندار بندرعباس در این جلسه گفت:به دلیل عدم آمادگی میدان‌وتره‌بار جدید انتقال آن تا به امروز به تاخیر افتاده بود.

وی با اشاره به ورود استاندار به این موضوع، اظهار کرد: قرار بود روز دوشنبه  به دستور استاندار هرمزگان، جابه‌جایی صورت گیرد که این امکان محقق نشد.

کناری در ادامه گفت: برحسب ضرب‌الاجل تعیین شده فردا آخرین عرضه میوه در میدان قدیم خواهد بود و پس از آن میدان قدیمی بسته و فعالیت در میدان جدید آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز نواقصی در میدان جدید وجود دارد، اذعان کرد: این نواقص به زودی برطرف خواهدشد و در هفته آینده مراسم رسمی افتتاح این مجموعه برگزار می‌شود.

این مقام مسئول افزود: دیشب از تک تک غرفه‌ها بازدید به عمل آمد و برخی غرفه‌داران درحال آماده‌سازی غرفه‌ها برای جابه‌جایی بودند. آب و برق این میدان آماده است و تلفن هم تا فردا در  میدان جدید میوه و تره بار بندرعباس وصل می شود.

فرماندار بندرعباس در خصوص رفع مشکل ترافیک در میدان جدید، توضیح داد: ضرر و زیان زیادی به واسطه حضور کامیون‌ها و وانت‌ها و حضور دست‌فروشان در مجموعه قدیمی ایجاد شده‌بود که در میدان جدید این مشکلات حل شده‌است.

وی ادامه داد: در مجموعه جدید باید از این فعالیت‌های غیررسمی دست‌فروشان چه در داخل و چه در بیرون این مجموعه جلوگیری شود و به نحو مطلوبی ساماندهی انجام گیرد.

کناری افزود: در شرایط کنونی که فشارهای مختلفی از سوی دشمن وجود دارد، ممکن است افرادی قصد سواستفاده داشته باشند که نیروی انتظامی وظیفه حفاظت از این مجموعه را برعهده دارد.

وی در ادامه از شهرداری بندرعباس خواست تا پیگیر رفع نواقص مجموعه جدید باشد و افزود: شهرداری در هفته آینده سرویس رایگان جهت تردد شهروندان و کارگران میدان میوه و تره بار به میدان جدید قرار دهد.

 

فرماندار بندرعباس در این خصوص اضافه کرد: راه‌اندازی خوابگاه رانندگان در میدان میوه‌ و تره‌بار جدید ظرف چند روز آینده تجهیز شود تا برای استفاده مشکلی وجود نداشته‌باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که نباید افراد در فضای رسانه در مورد این میدان جدید شایعه‌پراکنی کنند، گفت: میدان جدید باید طوری مدیریت شود تا فرسوده نشود.

کناری عنوان کرد: با توجه به مجاورت این میدان با فرودگاه، باید برای تبدیل میدان جدید میوه‌و تره‌بار به عنوان مرکز ثقل توزیع و صادرات میوه‌و تره‌بار جنوب کشور تلاش کنیم.

وی در پایان با بیان لزوم نیازسنجی و بررسی وجود پارکینگ خودروهای سنگین در این مجموعه اظهار کرد: اگر نیاز به محل دیگری برای توقف و پارک ماشین‌های سنگین باشد، مکان دیگری برای این محل تعریف شود.

غرماندار هم‌چنین از حمایت های دکتر همتی، استاندار هرمزگان و همکاری تمام دستگاه های اجرایی، شورای شهر و شهرداری بندرعباس، مخابرات، راهداری، نیروی انتظامی و راهور ، و حجره‌داران میدان و اتاق اصناف، اتحادیه میوه و تره بار و مجریان پروژه قدردانی کرد. 

به گزارش صبح ساحل، این میدان که در كيلومتر پنج جاده بندرعباس - ميناب واقع شده‌است و از آن به عنوان بزرگترین میدان میوه و تره بار جنوب کشور یاد می‌شود، ۲۵ هکتار مساحت دارد و در زمان بهره‌برداری دارای ۹۲ غرفه عرضه میوه و ۱۲ غرفه فروش سبزی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها