عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه هرمزگان:

مالیات مطمئن‌ترین و باثبات‌ترین منبع در آمد کشور است



 نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با قدردانی از اقدام های پیشگیرانه در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی در این استان تاکید کرد: کارکنان این اداره کل با همکاری سایر نهادهای مرتبط باید عرصه را بر کسانی که قصد فرار از پرداخت مالیاتی دارند، تنگ کنند.

به گزارش صبح ساحل،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز یک‌شنبه به مناسبت هفته مالیات و فرهنگ‌سازی مالیاتی در دیدار با مدیرکل، معاون و جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی هرمزگان مالیات را مطمئن‌ترین و باثبات‌ترین منبع در آمد کشور دانست و بر نظارت و صول مالیات شرکت‌ها و نهادهایی که در استان فعالیت می‌کنند اما مالیات آن ها در استان‌های دیگر وصول می‌شود، تاکید کرد.وی با اشاره به اینکه در چشم‌انداز کشور درآمدهای نفتی در جایگاه پس از درآمدهای مالیاتی قرار دارند، بیان داشت: با برنامه ریزی انجام شده و مسیر درست و خوب ریل گذاری شده در سازمان امور مالیاتی جهت تامین درآمدهای مالی کشور و پیشی گرفتن از درآمدهای نفتی شاهد رشد خوبی در این مسیر هستیم.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: مالیات از منابع درآمدی مطمئن و پایداری است که می‌توان کشور را در شرایط مختلف و به خصوص شرایط بحرانی اداره کرد.به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، کارکنان این اداره‌کل در سراسر استان ماموریت و وظایف خود در دستگاه‌های مالیاتی استان را به خوبی انجام داده‌اند.

وی توصیه کرد: در راستای فرهنگ‌سازی مالیاتی ائمه جمعه، صاحب‌نظران و اصحاب رسانه با اداره کل امور مالیاتی هرمزگان همکاری کنند تا شاهد بیش‌از پیش مشارکت مردم در پرداخت مالیات و در نتیجه توسعه و آبادانی بیشتر استان باشیم.

 تمدید ۲ماهه اظهارنامه‌های مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله این اداره کل بیان داشت:‌ باتوجه به شرایط گسترش ویروس کرونا، سازمان امور مالیاتی در این راستا مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در منابع اشخاص حقیقی و حقوقی و ارزش افزوده برای رفاه حال مودیان محترم مالیاتی تا ۲ ماه تمدید کرده است.شاکر رضا مریدی افزود: همچنین‌ مودیانی که تا پایان تیرماه امسال اصل مالیات خود را پرداخت کنند، از شرایط بخشودگی صد درصد جرائم بهره‌مند می‌شوند.به گفته وی، یکی دیگر از اقدامات مهم سازمان امور مالیاتی در راستای رفاه مودیان و جلوگیری از حضور فیزیکی افراد در راستای پیشگیری از گسترش کرونا به سامانه ابلاغ الکترونیک اشاره کرد که مودیان با واردشدن به آدرس www. tax. Gov.ir می‌توانند نسبت به فعال شدن آن اقدام کنند.

از ۱۶ تا ۲۳ تیرماه به عنوان هفته فرهنگ مالیاتی نام‌گذاری شده است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها