روسیه مدعی ساخت اولین واکسن ایمن کرونا در جهان شد



آزمایش‌های بالینی اولین واکسن کرونا در جهان با موفقیت کامل در دانشگاه پزشکی سکنوف واقع در شهر مسکو انجام شد. به ادعای محققان روسی، عملکرد و ایمنی این واکسن در بدن انسان کاملا برابر با واکسن‌هایی است که در حال حاضر برای سایر بیماری‌ها در بازار یافت می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، بعد از شش ماه درگیری با پاندمی ویروس کرونا که تاکنون منجر به مبتلا شدن بیش از دوازده میلیون نفر و کشته شدن پانصد هزار نفر در سراسر جهان شده، به نظر می‌رسد دوره آزمایشات بالینی اولین واکسن کرونا در کشور روسیه با موفقیت کامل به اتمام رسیده است.

طبق ادعای خبرگزاری های روسیه فرآیند آزمایش‌های اولیه از این واکسن روی انسان‌ها از تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) شروع شده و نتایج به قدری موفقیت‌آمیز بوده‌اند که گروه اول داوطلبان در تاریخ ۱۵ ژولای (۲۵ تیر) و گروه دوم نیز در تاریخ ۲۰ ژولای (۳۰ تیر) مرخص خواهند شد.

سازمان بهداشت جهانی

«وادیم تاراسوف» کارگردان موسسه دارو و بایوتکنولوژی روسیه در این رابطه می‌گوید: «دانشگاه سکنوف با موفقیت آزمایش‌های اولین واکسن کرونا در جهان را روی داوطلبان آزمایش کرده است».

به ادعای «الکساندر لوکاشو» یکی از مدیران دانشگاه، هدف اصلی این مرحله از تحقیقات اثبات ایمن بودن این واکسن در بدن انسان بوده که با موفقیت انجام شده است. او در این زمینه توضیح می‌دهد: «امنیت این واکسن تایید شده است و دقیقا با واکسن‌هایی که در بازار وجود دارند برابری می‌کند».

مراحل بعدی توسعه این واکسن شامل استراتژی‌های محققان برای مقابله با پیچیدگی‌های شرایط اپیدمیولوژیک در همراهی با ویروس، و امکان تولید عمده آن خواهد بود. تاراسوف در این رابطه توضیح می‌دهد: «دانشگاه سکنوف در شرایط پاندمی فعلی نه تنها به عنوان مقری برای مطالعه علوم مربوط فعال بود، بلکه مرکزی تحقیقاتی و تکنولوژیک در زمینه ساخت داروهای مهم و پیچیده بوده است. ما کار روی این واکسن را با مطالعه بالینی و توسعه پروتکل‌های اولیه آغاز کردیم و حالا آزمایش‌های بالینی در حال انجام هستند».

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها