انتشار اخبار کذب درباره کرونا در عمان ۳ سال زندان دارد



دادستان کشور پادشاهی عمان در حساب توئیتری خود نوشت که انتشار هرگونه اخبار کذب مبنی بر کشف واکسن کرونا، مجازات ۳ سال زندان را در پی خواهد داشت.

به گزارش صبح ساحل، دادستان عمان در حساب توئیتری خود نوشت: انتشار اخبار، اطلاعیه‌ها و شایعاتی که باعث تعرض و لطمه به نظم عمومی شود، مجازات ۳ سال زندان را در پی دارد و از جمله مصادیق آن ادعای کذب مبنی بر کشف داروی ویروس کرونا است.

عمان تاکنون ۵۴ هزار و ۶۹۷ مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده و ۲۴۸ نفر از این افراد نیز جان باخته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت و شرکت‌های داروسازی تاکنون به درمان قطعی و کشف واکسن ویروس کرونا دست پیدا نکرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی در سراسر جهان اکنون در حال کار بر روی ۱۲۴ پروژه واکسن هستند. اما بخش بزرگی از این پروژه‌ها هنوز در مرحله اولیه قرار دارد. 

اکنون تنها ۱۰ مورد از این واکسن‌ها در مرحله آزمایشات بالینی قرار دارند. با این حال نتایج کلینیکی ملموس برای کوتاه مدت است و با وجود امیدوار کننده بودن اولین داده‌ها، هنوز هم نمی‌توان به کارایی آن‌ها مطمئن بود.

به گفته متخصصان، تولید واکسن کرونا در حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه طول خواهد کشید که این میزان، زمانی بسیار طولانی‌ به‌خصوص در شرایط فعلی دنیا است. 

هم ‌اکنون حدود ۱۳ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که در این میان ۵۶۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها