انهدام تمامی تاسیسات نفتی؛ جدی‌ترین تهدید نظامی یمن علیه عربستان



رئیس سازمان اطلاعات در دولت صنعا امروز (یکشنبه) ضمن اشاره به نزدیک بودن تسلط بر شهر مأرب در شمال شرق صنعا به ائتلاف سعودی درباره هرگونه حمله به تاسیسات نفتی این شهر هشدار داد.

به گزارشصبح ساحل، سرلشکر عبدالله یحیی الحاکم،‌ رئیس سازمان اطلاعات دولت صنعا اظهار کرد: ما امروز به همراه تمامی قبایل یمن در ورودی‌های شهر مأرب هستیم و به زودی وارد این شهر خواهیم شد و مرکز فرماندهی نیروهای وابسته به دولت مستعفی در کنترل ما خواهد بود.

سایت وزارت دفاع وابسته به دولت نجاد ملی که از حمایت انصارالله یمن برخوردار است، به نقل از الحاکم آورده است، امروز تمام قبایل  در راس آنها آزادگان دو استان مأرب و الجوف در ورودی‌های این شهر هستند و در آینده بسیار نزدیک وارد مأرب خواهند شد و آن را به آغوش وطن بازمی‌گردانند.

الحاکم به عنوان رئیس سازمان اطلاعات و داده‌های نظامی دولت صنعا به ائتلاف سعودی درباره هدف گرفتن تاسیسات نفتی مأرب هشدار داد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الحاکم در اشاره به هدف گیری تاسیسات شرکت نفتی آرامکوی عربستان در صورت حمله به پالایشگاه‌های صافر در مأرب گفت: بازوهای قوی و بلند ما به همه تاسیسات نفتی و اقتصادی آنها می‌رسند و قادر به نابودی کامل آنها هستند. آنها قادرند مقابله به مثل یا برخوردی شدیدتر کنند.

این چهره نظامی دولت صنعا اظهار کرد، توانمندی‌های اطلاعاتی گروه انصارالله از جبهه‌های مرزی فراتر رفته و به عمق پایتخت‌های دشمنان، اتاق‌های عملیات‌های سری آنها، مراکز جنگ الکترونیک و سامانه‌های ارتباطی رمزدار آنها رسیده است.

وی به در اختیار داشتن بانک اهداف مهم، حیاتی و دوربرد نیروهای مسلح یمن اشاره کرد.

اخیرا در اطراف مأرب درگیری‌ها بین ارتش یمن و قبایل هم‌پیمان آن و مزدوران ائتلاف سعودی و دولت مستعفی یمن شدت گرفته است.

روز یکشنبه سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد، نیروهای ارتش یمن حمله شدیدی به مزدوران دولت مستعفی در رشته کوه‌های خرفان و مواضعی به سمت روستای الحجله در شهرستان العبدیه در جنوب مأرب داشته‌اند.

به گفته این منبع، درگیری‌ها در جنوب منطقه استراتژیک الوعیل و اطراف دو منطقه الشوحط و الحمرانی و غرب روستای رمضه به سمت کوه الرخیم رخ دادند.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها