۸۵۰۰ خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد



به گزارش صبح ساحل، قاسم عسکری نسب روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان قلب تپنده ترانزیت خودرو در ایران و چهار راهی امن برای ترابری دریایی و زمینی به کشور های آسیای میانه محسوب می‌شود.
وی بیان داشت: در دوره زمانی یادشده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که بیشتر آن محموله خودرو است) به ۱۷ هزار و ۹۸۲ تن رسید که ۹ هزار و ۶۵۰ تن از اینگونه کالاها در بندرلنگه و بنادر تابعه آن وارد شده است.

تخلیه و بارگیری ۹۵۶ هزار تن کالا در بنادرغرب هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهارکرد: از ابتدای سالجاری تا ابتدای تیرماه امسال، در مجموع ۹۵۶ هزار تن انواع کالا در بندرلنگه و بنادر تابعه آن تخلیه وبارگیری شد.
عسکری نسب ادامه داد: ۴۶۹ هزار و ۵۵۹ تن از این کالاها با افزایش چهار درصدی مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۴۸۶ هزار و ۴۶۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.
وی با اشاره به صادرات ۲۳۳ هزار و ۶۶۵ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۹ درصدی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، سهم بندرلنگه در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام ۴۲ هزار و ۷۸۶ تن بوده است.

پهلوگیری ۱۴۸۵ فروند شناور در بنادرغرب هرمزگان
وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را یک هزار و ۴۸۵ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ظرفیت بارگیری ۱۹۳ فروند شناور بالای هزار تن و ۲ هزار و ۷۷۴ فروند از شناورهای پهلو گرفته زیر هزار تن بوده است.
اداره بنادر و دریانوردی لنگه به عنوان مرکز مدیریت بنادرغرب استان هرمزگان با راهبری هفت بندر تجاری و مسافری( از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر)، ۵۷۵ کیلومتر نوار ساحلی خلیج فارس را تحت نظارت حوزه جغرافیایی خود دارد و علاوه بر ترابری مسافر و ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را پشتیبانی می‌کند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها