تقابل نه، تعامل!!!



کرونا این ویروس لعنتی، زندگی و معیشت مردم را به هم‌ریخت. هزینه‌های زندگی را افزایش و میزان درآمد قشر کارگر را کاهش داد. 
در این روزهای سخت کرونایی که قیمت تمام مایحتاج و ضروری مردم یه ویژه میوه چندین برابر شده، وانت‌بارهای دوره‌گرد خیابان‌های شهر بندرعباس را به تصرف خود درآورده‌اند. اجاره حاشیه خیابان به وانت‌بارهای عرضه میوه علاوه بر آسیب جدی به چهره شهر باعث ترافیک، باعث تضییع حقوق سایر فروشندگانی شده که با دریافت پروانه، پرداخت عوارض و مالیات امرارمعاش می‌کنند. فروشندگان دوره‌گرد، باعرضه میوه به قیمت پایین‌تر ازآنچه در سوپر میوه‌ها به فروش می‌رسد چنان بازارشان رونق گرفته که هیچ توجهی به تضییع حقوق مردم نمی‌کنند. هستند شهروندانی که به دنبال اجناس به قیمت مناسب و نه گران هستند که برای تهیه مایحتاج خود خرید میوه از این فروشندگان را ترجیح می‌دهند به‌عبارتی‌دیگر مردم جیب خود را می‌بینند و به قانونی یا غیرقانونی بودن این کار توجهی نمی‌کنند. با اوج‌گیری کرونا تعداد فروشندگان میوه در حاشیه خیابان‌های شهر بندرعباس نیز چندین برابر افزایش‌یافته است. 
متأسفانه عده‌ای میوه‌فروش سیار با استفاده از وانت و یا دیگر خودروها، میوه خود را به کوچه‌ها و معابر می‌آوردند و باعث سلب آرامش، آسایش و ایجاد مزاحمت مردم شده‌اند. شاید بتوان گفت اختلال و بی‌نظمی و ایجاد ترافیک در کنار خیابان‌ها، مخدوش شدن سیمای شهر بخشی از مشکلات استقرار این میوه‌فروشی‌های سیار در کنار خیابان‌ها باشد. به نظر می‌رسد دلیل اصلی به وجود آمدن میوه‌فروشان خیابانی نبود مکان مناسب برای فروش میوه‌ها می‌باشد که به‌ناچار در حاشیه خیابان بساط پهن می‌کنند. در این روزها که تعداد میوه‌فروشان خیابانی در حال افزایش است، شهروندان انتظار دارند دستگاه‌های مسئول برای ساماندهی این عده در کنار هم به وظایف خود عمل کنند نه اینکه مدیر پیشگیری و‌ تخلفات شهری شهرداری بندرعباس از همراهی نکردن پلیس با این مجموعه در برخورد با متخلفان سخن بگوید و پس از اظهارات مدیر رفع تخلفات شهرداری بندرعباس مبنی بر همکاری نکردن پلیس در برخورد با میوه‌فروش‌های سیار، رئیس پلیس راهور استان به گفته‌های وی واکنش نشان دهد و بگوید این‌طور نیست همکاری مستمر پلیس با سازمان‌ها در اجرای طرح‌های خدماتی برقرار است و ۱۹۳ دستگاه خودرو میوه‌فروش متخلف در خیابان‌ها و معابری شهری در بندرعباس جریمه‌شده‌اند. 
رئیس پلیس راهور استان به نکته خوبی اشاره می‌کند: پلیس برابر قانون صرفاً مجاز به اعمال جریمه رانندگان متخلف بوده و اجازه برخورد سلیقه‌ای و خلاف قانون نظیر توقیف و یا جداسازی پلاک خودرو و امثال آن را ندارد. 
بدون شک تعامل پلیس با دستگاه‌های خدمات رسان زمینه ایجاد آسایش و رفاه شهروندان و آرامش در شهر را فراهم می‌کند. حذف این عده از سطح شهر و ساماندهی کسب‌وکار آن‌ها، با جبهه‌گیری و یکدیگر را به کم‌کاری و همکاری نکردن متهم کردن ممکن نمی‌شود. اینکه شهرداری به دلیل امتناع فروشندگان میوه و وانت‌بارهای دوره‌گرد از ساماندهی آنان، در این کار جدیت نداشته باشد نه‌تنها توجیهی بیش نیست بلکه برای شهروندان پذیرفتنی نیست.
مگر می‌شود صاحب شهر باشی و نتوانی از حق خودت دفاع کنی. برای ساماندهی این عده باید مماشات را کنار گذاشت. باید تمام دستگاه‌ها در کنار هم به این معضل دیرینه پایان دهند. بالاخره باید این کار انجام شود. باید نه‌تنها این عده بلکه ماهی‌فروشان دوره‌گرد و دست‌فروشان ماهی در پشت شهر و سایر نقاط شهر را ساماندهی کرد. باید شهرداری ابتدا مکان‌هایی را مهیا کرده سپس این دوره‌گردها را مجبور به انتقال آن‌ها به مکان‌های مدنظر کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها