۲۵۷ واحد تولیدی «رودان» متقاضی تسهیلات کرونا/ واحدهای جامانده تا ۵ مرداد برای ثبت مهلت دارند



رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رودان با بیان اینکه تاکنون ۲۵۷ واحد تولیدی در این شهرستان برای دریافت تسهیلات آسیب از کرونا متقاضی شده‌اند، گفت: واحدهای جامانده تا ۵ مرداد برای ثبت در سامانه کارا و بهره از تسهیلات مهلت دارند.

به گزارش صبح ساحل، اسماعیل ناصح صبح امروز صریح کرد: تسهیل‌گری بانک در پرداخت تسهیلات به مشاغل، واحدها و کارگاه‌های تولیدی آسیب‌دیده از کرونا اولویت اول کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان رودان است.

وی افزود: واحدهای تولیدی، خدماتی، حمل و نقل برون‌شهری و درون‌شهری، گلخانه‌ها و مرغ‌داری‌ها از جمله این واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در سطح شهرستان محسوب می‌شوند.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی رودان اظهار داشت: سقف این تسهیلات تا بیست میلیون تومان است اما برخی مشاغل فردی مانند تاکسی‌داران بنابر شرایط شش، دوازده و شانزده میلیون تومان نیز تسهیلات دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: به‌همین تناسب واحدهای تولیدی به تعداد افراد شاغل در آن واحد می‌توانند همین میزان مبلغ را دریافت کنند.

ناصح عنوان داشت: بنگاه‌های اقتصادی در این طرح به ازای هر فرد شاغل بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان و مشاغل و بنگاه‌های خرد بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵۷ واحد با ثبت نام در سامانه کارا متقاضی دریافت این تسهیلات شده‌اند.

این مسؤول ادامه داد: هم‌اکنون فرآینده پرداخت در سه بانک شهرستان آغاز شده و واحدهای جامانده تا ۵ مرداد فرصت ثبت نام در سامانه کارا را دارند.

ناصح از پرداخت تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی نیمه‌تمام خبر داد و گفت: مطابق با مصوبه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان، دستگاه‌های اجرایی مؤظف به معرفی آنها به بانک‌ها هستند.

وی در پایان از جذب بیش از شش میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به مشاغل خرد مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز خبر داد.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها